Kínai sajtó szerint a BYD cáfolta a néhány napja megjelent pletykákat a Blade Battery-ről, melyek szerint a vállalat partneri kapcsolatot alakított ki a Tesla-val, hogy a cég fel tudja használni az új akkumulátor technológiát a Model járműveiben.
A pletyka szerint a BYD új cellákat tesztel, és a szállítások már 2022 második negyedévében megkezdődhetnek, de most úgy tűnik, hogy ez nem így van. Konkrétan ez a hír teljesen hamis.
Kínában a Tesla jelenleg a CATL által szállított LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorokat használja, az LG Chem LG Energy Solution NCMA celláival párhuzamosan. A kezdeti időszakban a cellákat a Panasonic is szállította.
Az akkumulátorcellák szállítóinak széles listája azt jelenti, hogy a Tesla nem szenved készlethiányban, és egy másik szállítási megállapodás a BYD-val nem tűnik így már logikusnak.
Egy évtizeddel ezelőtt Elon Musk nem aggódott túlságosan a BYD elektromos autói miatt (akkor a BYD az Amerikai Egyesült Államokba való terjeszkedésen gondolkodott), de az évek során a vállalat jelentősen javította termékeit, és továbbra is az egyik legnagyobb plug-in autógyártó.
A jövőben nem kizárt, hogy a két cég valamilyen EV programban partneri kapcsolatot alakít, viszont addig is mindketten külön-külön szerepelnek a piacon.