Az energiahatékonyság hatalmas szerepet játszik a mai világban, tekintve, hogy kritikus eleme a fenntartható fejlődésnek. Az elektromos autók kialakításánál a márkák törekednek az akkumulátorok energiahatékonyságának növelésére. Napjainkban létezik egy innovatív megoldás, a V2G rendszerek, melyek a gyakorlatban megoldhatják az emberiség energiaproblémáit.
A jármű-hálózat, azaz V2G (Vehicle to grid) olyan rendszer, amelyben az elektromos járművek, például akkumulátoros elektromos járművek (BEV), Plug-in hibridek (PHEV) vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) elektromos áramot képesek “visszaszállítani” az elektromos hálózatokba. A V2G tárolási képességei lehetővé tehetik az EV-k számára a megújuló energiaforrásokból, például nap- és széltermelésből származó villamos energia tárolását, amelynek teljesítménye az időjárástól és a napszaktól függően ingadozik.
Egy felmérés alapján az USA-ban az autók életük 95 százalékát parkolással töltik. Így az elektromos járművekben lévő akkumulátorok felhasználhatók lennének arra, hogy töltésük alatt áramot legyenek képes mozgatni az autóból az elektromos elosztóhálózatba és vissza. A V2G-hez kapcsolódó potenciális keresetekről szóló 2015. évi jelentés megállapította, hogy megfelelő szabályozási támogatás mellett a járművek tulajdonosai évi 300-500 dollárt is spórolhatnak, attól függően, hogy átlagosan napi hány órát vezetnek/parkolnak.
A Fiat-Chrysler tavaly bejelentette, hogy Olaszországban 700 ilyen töltőhálózatot fog kiépíteni 2021-re. Ezenkívül tervben van egy napelemes park telepítése, 12.000 panellel, amely évente 6,5 MWh villamos energiát fog biztosítani. Az elektromos autókat gyártó Lion Electric a napokban partneri szerződést kötött a V2G-vel, hogy az USA területén elektromos iskolabuszok számára is ki tudja alakítani a technológiát.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.pexels.com
www.villanylap.hu