A legtöbb márka azon dolgozik, hogy olyan akkumulátorokat gyártson, melyek töltési időben fel tudják venni a versenyt a hagyományos járművekkel. A kisebb teljesítményű elektromos járművek, mint például az e-robogók viszont alkalmasak az akkumulátor csere megoldásra, melyben a Honda is meglátta a jövőt.
Ha akkumulátor cseréről van szó, akkor a NIO az egyedüli autó márka, aki elkezdett foglalkozni ezzel a megoldással. Erre a cég saját NIO Power állomásokat hozott létre, melyek a tervek szerint nemsokára forgalomba is kerülnek.
A motorkerékpár gyártók közül a Honda a közelmúltban a villamosítás felé vezette a teljes portfólióját. 2021 szeptemberében a Team Red csatlakozott a Yamahát, a KTM-et és a Piaggiót is magában foglaló cserélhető akkumulátor-konzorciumhoz, hogy szabványosítsa az ázsiai és európai gyártók tápegységeit. A Honda technológiáját elsősorban városi járművekben, például robogókban láthatjuk majd.
A hivatalos bejegyzések szerint a márka 2050-re a szén-dioxid semlegesség felé halad teljes termékcsaládja és vállalati tevékenysége tekintetében. A Honda „eMaaS” koncepciója mostantól az autókon és motorkerékpárokon túlmenően is felhasználja a cég MPP egységeit.
Az új kezdeményezés értelmében a Honda elektromos mobilitási termékei kéz a kézben fognak működni az infrastruktúrához kapcsolódó energiaszolgáltatókkal.