Az olcsó és csúcstechnológiás kínai elektromos autók egyre nagyobb fenyegetést jelentenek az olyan bevált szereplőkre, mint a Ford, a General Motors, a Volkswagen és már a Tesla is. A felmérések alapján 2030-ra már minden harmadik eladott autó kínai márkától származik majd.
Az AlixPartners tanácsadó cég legújabb jelentése szerint a kínai autógyártók 2030-ra a globális autópiac 33%-át fogják birtokolni, szemben a mai 21%-kal. Ez riasztó tendencia a amerikai és európai gyártók számára, akik küzdenek piaci részesedésük bővítéséért.
A szakértők egyetértenek abban, hogy régi autógyártóknak gyorsan változtatniuk kell az útjukon, különben fennáll annak a veszélye, hogy minden téren lemaradnak az ázsiai járművekkel szemben.
Ennek a növekedésnek nagy része a kínai piacon fog bekövetkezni, ahol a hazai gyártók évek óta kiszorítják az európai és amerikai szereplőket. Kína legalább egy évtizedet töltött azzal, hogy jelentős befektetéseket eszközöljön az elektromos járművek iparába és mindenbe, ami ezt támogatja; az akkumulátorgyártástól a lítium finomításán át a bányászatig.
Ezzel a kínai autógyártók messze megelőzik a versenytársakat mind az elektromos járművek költségeit, mind a technológiát illetően.
Az Egyesült Államokban az elektromos járművek árai továbbra is magasak, mivel ezek viszonylag új technológiának számítanak, és a Teslán kívül a gyártók még nem értek el jelentős méretgazdaságosságot. A kínai autógyártók már túlszárnyalták ezt a problémát.
Szám szerint a kínai márkák 35%-os költségelőnyt élveznek más gyártókkal szemben, köszönhetően az alacsonyabb munkaerő költségeknek és az intenzív vertikális integrációnak, például az akkumulátorok területén.
A szakértők azt is megjegyzik, hogy a kínai cégek sokkal bőkezűbb támogatást kaptak, mint nyugati társaik. A Stratégiai és Nemzetközi Tanulmányok Központja szerint 2009 és 2023 között a kínai kormány közel negyedbillió dollárt költött elektromos járművekre.
Egy kiváló példa erre a sikerre a BYD Seagull,amelyet Kínában körülbelül 10.000 dollárért árulnak, és az amerikai autó szakértőket is lenyűgözte az olcsó jármű minősége.
A nagy kérdés így már csak az, hogy vajon a tarifák és a geopolitikai feszültségek képesek lesznek-e kordában tartani a kínai járművek rohamos terjeszkedését, vagy a kínai fenyegetettség rákényszeríti az autóipar többi részét is, hogy formálódjanak és az ő szintjükre lépjenek.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →