Lassan nem telik el úgy egy hét, hogy valamelyik autógyártó ne jelentene be egy új elektromos autó modellt. Olyanok is, akik eddig is aktívan részt vettek az e-mobilitásban, és azok is akik, most vágnak bele a szívünkhöz oly közelálló elektromos autózásba. Ezúttal a Jeep felől hallottunk érdekes híreket.
Nem akármilyen tempóban kezdenek
Mindig érdekes, hogy egy adott vállalat egy már fejlődő piacban hogyan kíván magának részesedést szerezni. Nos, a jelek szerint a Jeep nem kispályázik.
Mi magunk is kicsit meglepve olvastuk, hogy a Jeep egyenesen kihagy egy-két lépcsőfokot, amelyet mások nem tettek. Történetesen a lágy- és a full hibrid lépcsőfokot, és rögtön a külső forrásról tölthető akkumulátorral rendelkező hajtással indít a piacon. Ez azért elég vagány belépő.
A tempóra sem lehet panasz, hiszen a Genfi Autószalonon a Renegade és a Compass modellben is már ezt mutatták be, és ezeket a modelleket még az idén piacra is dobják.
Egy pár technikai adat
A Renegade modell 1,3 literes turbómotorral felszerelt típus. Mind a 190, mind a 240 lóerős teljesítményű modellben is elérhető lesz majd a plug-in hibrid hajtás. Ennek az oka, hogy így nagyobb teljesítményű villanymotorokat tudnak használni. A célszámok alapján így 50 kilométert tud majd megtenni egyetlen feltöltéssel, és 130 km/órás lesz a csúcssebessége.
Sőt, a plug-in hibrid hajtás a terepjáró-képességeket is javítja azzal, hogy nagy nyomatékot biztosít, illetve megfelelő program választása esetén nagyon jól adagolható nyomatékot nyújt a sofőrnek.
A Renegade és a Compass PHEV digitális műszeregységet is továbbfejlesztik, hogy a központi kijelzőn a sofőr egyértelműbben tudja követni az aktuális- és összfogyasztást.
Egyelőre ennyit tudtunk meg az új Jeep-ekről, akiket szeretettel köszöntünk az e-mobilitást izgalmas és rohamosan fejlődő világában. A Magunk részéről minden egyes szereplőnek örülünk, hiszen az egészséges versenyhelyzet csak felgyorsítja a fejlődést. Te mit gondolsz? Vennél egy ilyen Jeep-et?