A következő néhány nap nemcsak Amerika jövőjéről szól, hanem a globális e-mobilitás jövőjéről is.
A világ legnagyobb történelmi szennyezőjeként az Egyesült Államok kritikus fordulóponthoz közeledik a tiszta energiával. Az elektromos járművek értékesítése rohamosan nő, viszont ennek a piacnak a jövője attól függ most, hogy ki ül legközelebb a Fehér Házban.
A Biden-adminisztráció politikája jelentős lépéseket tett az elektromos autók értékesítésének ösztönzése érdekében, és az autógyártók rendelkezésére bocsátotta az itthoni gyártásához szükséges eszközöket. Kamala Harris alelnök várhatóan folytatja vagy esetleg kiterjeszti ezeket a politikákat; ellenfele, Donald Trump visoznt a szakértők szerint valószínűleg eltörli őket.
Egyelőre ez mind csak spekuláció, de valószínűtlennek tűnik, hogy Trump folytatni fogja a kedvezmények bevezetését, melyek túlterhelték az amerikai gazdaságot.
Jelenleg az amerikaiak tömegesen vezetik az akkumulátoros autókat az új megfizethető modellek, a szövetségi és állami adójóváírások, valamint a bőkezű lízing- és finanszírozási ajánlatoknak köszönhetően.
2022-ben a Biden adminisztráció elfogadta a mérföldkőnek számító inflációcsökkentési törvényt (IRA), amely felgyorsította az elektromos autók helyi gyártását. A projekt több milliárd dollárnyi szövetségi kölcsönt és támogatást nyújtott az autógyártóknak.
A harmadik negyedévben rekordértékű elektromosautó-eladások születtek; az autógyártók 346.000 elektromos autót adtak el július és szeptember között.
Ennek ellenére Trump és a Republikánus Párt nagy része évek óta szidalmazza az elektromos autókat. Trump azzal fenyegetőzött, hogy visszavonja az inflációcsökkentési törvényt, amelyet „Zöld Új átverésnek” nevezett.
Kíváncsian várjuk, hogy miként is fog hatni az e-mobilitás piacára az amerikai elnökválasztás.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →