A kínai autógyártók rohamos terjedése Ázsián kívül minden szakértő figyelmét felkeltette, tekintve, hogy a piac legerősebb országából érkeznek a gépek. A NIO az egyik legnagyobb versenyzőnek számít a piacon, így sokan várják, hogy mikor is fog betörni az USA piacára.
Többen egyetértenek abban, hogy a NIO megjelenése az USA területén – mint első kínai elektromos autógyártó – hatalmas változásokat fog hozni a piacra. A Deutsche Bank elemzője, Edison Yu szerint, 2022 az az év, mikor a NIO elkezd globálisan terjeszkedni (mivel már Németországban és Norvégiában is bejelentették a töltőik kiépítését). Emellett sokan marketing álláshirdetésekre lettek figyelmesek a cégtől, melyeket nem kínai régióba hirdettek.
A NIO USA-ba való belépése nem lenne egy nagy kihívás, tekintve, hogy Joe Biden egyik tanácsadója is befektet a vállalatba. És persze meg kell említeni, hogy a mostani USA kormány jóval gyengédebben bánik a kínai piaccal, mint Trump tette. Emellett Biden zöldebb jövőképe minden elektromos autókat gyártó cégnek a hasznára válik.
Még az USA előtt a NIO megjelenik az EU területén, méghozzá idén. Meg kell említeni, hogy az Xpeng (a NIO legnagyobb riválisaként tartott cég) is még idén decemberben hivatalosan belép az EU piacráa a P7-tel.
A NIO Kínában már évi 100.000 járművet gyárt, pár év múlva ez a szám pedig akár triplájára is nőhet a szakértők szerint. A NIO elemzőinek csaknem 85%-a BUY minősítést adott a cég részvényeire, illetve 70 dolláros célárt.