A BMW iNext elektromos SUV-t számos alkalommal bemutatták, de a napokban végre megtudtuk a szériaverzió első részleteit, valamint megerősítést nyertünk, hogy a nevet lerövidítik BMW iX-re a 2021 végén történő bevezetésre, valószínűleg 2022-es modellként.
Az iX megtartotta az eredeti iNext koncepcióautó stílusának egy részét, köztük egy nagy hűtőrácsot, amely valószínűleg ellentmondásosnak bizonyul. Ez követi a népszerű “SUV coupe” stílusirányzat is, meglehetősen alacsony tetővel és magas SUV karosszériával kombinálva. Tehát bár az iX hosszában és szélességében nagyjából megegyezik az X5 benzines modellel, a BMW szerint magasságában közelebb áll az adott modell X6 testvéréhez.
A karosszéria szerkezete miatt hasonló az ellenállási együtthatója (0,25), mint a Tesla Model X-nek. Mindegyik tengelyt egy-egy villanymotor hajtja meg, lehetővé téve az összkerékhajtást. A kombinált teljesítmény 500 lóerő, amely az iX-et 0-100 km/órára 5,0 másodperc alatt repíti el a BMW szerint. Az autógyártó ezeket az ötödik generációs villanymotorokat is fenntartható módon gyártja, ritka földfémek használata nélkül.
A 100 kilowattórás akkumulátor 372 mérföldes (közel 600 km-es) hatótávolságot biztosít az európai WLTP tesztelési ciklus során. A BMW szerint 300 mérföldnek kell megfelelnie az Amerikai Egyesült Államok EPA tesztciklusán, ugyanakkor megjegyezte, hogy a számadatokat még nem véglegesítették.
2019-ben a BMW bejelentette, hogy 2025-re globálisan 12 új elektromos autót dob piacra (13 plug-in hibriden felül). Ezt viszont az autógyártó nem sokkal később módosította, mivel jól haladtak a tervekkel. Most már 2023-ig várunk 25 új villamosított modellt a német cégtől, és ezeknek többsége teljesen elektromos lesz.