Környezetbarát közlekedés szempontjából szinte minden márka az elektromos járműveket preferálja, viszont van, aki lát potenciált egyéb megoldásokban is. A hidrogéncellás járművek utóbbi kategóriába tartoznak, és a jelek szerint vannak, akik látnak lehetőséget a hajtásrendszerben.
A hidrogén autók, amelyek alternatív, zéró emissziós megoldást jelentenek az akkumulátoros elektromos autók számára, már a kezdetek óta szkeptikussá tették a szakértőket számos probléma miatt. Ide tartozik az autó ára, az általános energiahatékonyság és a tankolási infrastruktúra hiánya.
Ennek ellenére a mai napig vannak márkák, mint a Toyota vagy a Hyundai, akik szeretnék a piacon látni ezen járműveket. A napokban hivatalosan is bejelentésre került, hogy mekkora sikerrel is jártak az autók az Amerikai Egyesült Államokban.
A 2020-as év meglehetősen gyenge volt az FCV-k számára, mivel csak 937 darabot adtak el a California Fuel Cell Partnership szerint. 2021-ben a dolgok javultak, és az FCV-k nemcsak visszatértek a növekedéshez, hanem új rekordszintet is elértek, 3341-et (257%-os növekedés éves szinten).
Sajnos az infrastruktúra hiánya továbbra sem kedvez a járműveknek, és mivel a legtöbb márka elektromos autókkal szeretne betörni (még a Hyundai is), ezért nem hisszük, hogy a személygépjárműveknél elterjedt megoldás lenne a hidrogénhajtás. Talán a hajóknál, vagy esetleg a repülőknél?