Skip to main content

Napjainkban igen nagy téma a hidrogénhajtás lehetősége. Tény, hogy a nagyobb teherszállító hajók esetében kritikus a technológia bevezetése, mégis a közúton sokkal ideálisabb a tisztán elektromos hajtás. A Toyota viszont már bizonyított a hidrogén járművek terén, és ismételni akar legújabb versenyautójával.

A Toyota, amely egykor világelső volt az autóipari villamosítás területén, már régen elvesztette koronáját. A vállalat első ékköve, a Toyota Prius a mai napig egy megbízható hibrid járműnek számít, viszont korántsem annyira, mint például az új Opel Ampera. Most, hogy a legtöbb kormány megköveteli az autógyártóktól, hogy csökkentsék az egész tartományra kiterjedő CO2-kibocsátást, az EV-k szükségszerűséggé váltak, ezért a Toyota engedett és bejelentette első tömeges BEV-jét, a bZ4X-et.

Toyota Corolla versenyautó

Toyota Corolla versenyautó

Viszont az első tisztán elektromos Toyota ideje még nem érkezett el, mivel a jelek szerint a cég inkább a kamionjaiban és RAV4 terepjárójában használt hidrogénhajtást fogja felhasználni, mint alternatív megoldás. A Toyota ennek fényében hidrogénhajtással ruházta fel ikonikus Corolla versenyautóját.

A különbség viszont az eddigi hidrogéncellás járművek és a Toyota első prototípusa közt, hogy a Corolla nem üzemanyagcellát használ, hanem egy belső égésű, 1,6 literes háromhengeres motort, ami benzin helyett hidrogén elégetésével közlekedik. Környezetszennyezés szempontjából a hidrogénnel hajtott kocsi itt is kizárólag vízgőzt bocsát ki.

A Toyota úgy véli, hogy a technológiában sokkal nagyobb potenciál van, mint az sokan állítják. A jövőben bár mindenképp érkezik legalább 1 BEV a vállalattól, mégis számítani lehet több hidrogénhajtású járműre is.

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
chasemiller.net
www.pexels.com

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.