Az inflációcsökkentési törvénynek köszönhetően az elektromos járművek gyártói igen nehéz helyzetbe kerültek az USA-ban. A kereslet az EV járművekre rohamosan nő, viszont Joe Biden legújabb gazdasági intézkedési megváltoztathatják a járművek gyártásának ütemét a jövőben.
Az infláció megfékezésére irányuló szabályok jelenleg még nem olyan szigorúak, viszont 2026-ban már nehéz helyzetben lehetnek az amerikai gyártók, mivel a járművekben a kritikus anyagok 80%-át kizárólag hazai piacról szerezhetik majd be a törvény szerint.
Az Egyesült Államokban a felmérések alapján nincsen elegendő akkumulátorhoz használt nyersanyag, hogy a megnövekvő igényt kielégítsék ezzel a rendszerre, viszont tény, hogy fenntarthatóság szempontjából a döntés igen helytálló.
Az új törvény kimondja, hogy az elektromos járművek akkumulátorait belföldről vagy olyan országból származó anyagokból kell készíteni, amelyek szabadkereskedelmi megállapodást kötöttek az Egyesült Államokkal.
Vitathatatlanul pozitív tényező, hogy vannak olyan szabályok, amelyek segítik az Egyesült Államok függetlenségének erősödését, azonban eltart egy ideig, amíg az ország felzárkózik a lítium kitermelése és feldolgozása terén.
A kihívások ellenére Biden elnök azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ig az Egyesült Államokban eladott összes új autónak elektromos járműnek kell lennie.
Kína továbbra is uralja az EV ipart, Ausztrália és Chile pedig a világ legnagyobb lítiumtermelői. A nagyobb márkák számára, mint a Tesla, ez nem fog hátrányt jelenteni, aki Európára és Kínára is támaszkodhat nyersanyag szempontjából. Kérdés, hogy az amerikai márkák, mint például a Chevrolet, hogyan is fogják kivitelezni a rohamos termelést, mikor 2030-ra már mindenki EV járművet szeretne majd vásárolni.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.tfiglobalnews.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →