Egészen pontosan akkumulátor-gyártást tervez a kínai cég a dél-amerikai országban. Mercosur államokban (Argentína, Brazília, Paraguay, Uruguay) jelentős mennyiségű lítium található, ami ugyebár fontos alkotórésze az elektromos autók akkumulátorainak. Az együttműködés értelmében szállítanak Brazíliába Argentínából is (valamint emellett Bolíviából és Chile-ből) lítiumot, viszont azok nem olyan jó minőségűek, mint a helyiek.
Adalberto Maluf, a BYD latin-amerikai marketing igazgatójának elmondása szerint jobban megérné csak brazil alapanyagokat felhasználni. Az igazgató véleménye szerint viszont mindent összevetve a gyártási folyamatoknak több előnye van, mint hátránya. Az idei év végéig meg is kezdik a cellák gyártását Brazíliában. Emiatt meg is akarnak nyitni egy gyárat Amazonas állam fővárosában, Manaus-ban.
Az akkumulátorok természetesen eleinte BYD járművek részére készülnek. Viszont annak a lehetőségét is vizsgálják, hogy más beszállítónak is bedolgozzanak. A villanymotorok elemeihez 10-12 éves garancia jár majd, mely a leghosszabbnak számít a piacon.
A BYD technológiájának alapja a vas-foszfát lítium (LFP) használata. Maluf szerint ennek három előnye van. Egyrészt nem kap lángra és nem robbanékony, emiatt a legbiztonságosabbnak számít a piacon. Másodsorban ez az egyetlen akkumulátor, ami 100%-ban újrahasznosítható, tehát környezetbarát is. Végül pedig nagyon hosszú az élettartam, ugyanis, amikor már nagyon használt, akkor is hatékonyabb, mint a mangán vagy a kobalt. Ezek az elemek akár 30 évig is életképesek, ennek körülbelül felét az autóban tudják tölteni, a második felét pedig máshol lehet felhasználni.
Képek forrása:
www.globalfleet.com
www.pexels.com
A BYD árfolyamának változásáról szóló elemzések itt érhetőek el!