Skip to main content

Ugyanaz a metódus az elektromos autók elemei esetében, mint a kisboltokban vásárolható kis elemek esetében. Általában lítium-ion akkumulátorokat használnak a villanyautóknál, ilyenek vannak a telefonokban és a fényképezőgépekben is. Már eleve másról beszélünk egy autó akkumulátora esetében, aminek cserélését csak szakértők végezhetik az ahhoz szükséges eszközökkel az elemek tömege miatt.

Kínában, ahol már nagyon nagy és egyre nagyobb szerepe van az e-mobilty-nek, az autógyártók a felelősek azért, hogy ne hulladéklerakóba kerüljenek az elhasznált akkumulátorok. Hasonló szabályozás várható Európában és az Amerikai Egyesület Államokban is. Mostanság már arra is figyelnek a gyártók, hogy olyan minőségi akkumulátor kerüljön az autóba, ami a lehető legtovább szolgálja a járművet.

nissan leaf akkumulátor elektromos autó

Nissan Leaf akkumulátor

De akkor mégis mit lehet velük tenni használat után?

Japánban például utcai fényeket tud utána ellátni egy ilyen elem, de van ahol a nyugdíjba vonult akkumulátor lakásokba, házakba kerül, hogy fénnyel lássa el az ott lakókat. Például egy 30 kWh-s Nissan Leaf elemcsomag akár egy napig képes eltartani egy házat elektromossággal. Egy ilyen autó esetében az elemek 5-7%-ban tartalmaznak lítiumot, 5-20%-ban kobaltot és 5-10%-ban nikkelt, ezek mind újrahasznosíthatóak.

Tehát az újrahasznosítás megoldás lehet, ugyanakkor most még olcsóbb újat venni egy autógyárnak, mint újrahasznosítani. Tavaly 55 ezer elemet távolítottak el elektromos autókból, a következő 5 évben pedig ez a szám várhatóan 3,4 millió lesz.

Képek és információ forrása:

www.greencarreports.com

www.pixabay.com

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.