El tudjuk azt képzelni, hogy kiszállunk a kocsiból és elküldjük azt tölteni, majd parkolni? Ugyanis ez az önvezetés és öntöltés hamarosan mindennapos lesz.
Már több autómárkától (pl. Volvo, Tesla) lehet olyan híreket hallani, hogy nagy energiát és időt, és persze pénzt is fektetnek az önvezetésbe és a vezetést segítő szoftverekbe. Most már egyre több gyárnál szóba kerül az, hogy saját magát is képest töltőre kapcsolni a jármű. Az igazán modern és sci-fi filmbe illő jelenet az, hogy ezt vezeték nélkül oldja meg az autónk.
A saját magát vezető és saját magát töltő autón már a BMW is dolgozik a Graz-i egyetem kutatóival. Valamint a Hyundai és a Kia is nemrég mutatott be egy lehetőséget, ahol egy talajba épített indukciós töltővel az autó saját maga oldja meg a feladatot. A folyamatot úgy kell elképzelni, hogy miután kiszálltunk az autónkból, egy applikáción keresztül elküldjük tölteni. Az elektromos autó beáll a töltő fölé a parkolóházban. Majd ha feltöltődött, akkor értesítést küldd a telefonra, melynek segítségével el tudjuk küldeni egy parkolóhelyre, hogy ne foglalja a töltőhelyet (Automatizált Parkolási Rendszer – Automated Valet Parking System – AVPS). Ezzel csökkenthetjük annak a problémáját, hogy egymásra kelljen várni az autósoknak a töltőállomásokon.
A Hyundai és a Kia már 2025-re 4-es szintű önvezető autókat akar piacra vinni. Jelenleg 2-3-as szinten van ez az iparág, és rohamos fejlődés vehető észre.
Képek forrása:
www.albawaba.com
www.wheels24.co.za
en.mobis.co.kr