Miben is mások Elon Musk Tesla szalonjai, mint a hagyományos autókereskedések? Általában az autókereskedések egyéni tulajdonú franchise-ok voltak. A gépjárműgyártók a kereskedést készletekkel látják el, és ebből profitot kapnak. Manapság sok állam rendelkezik olyan jogszabályokkal, amelyek előírják, hogy az autók értékesítése csak ezen módon történhet. Elon Musk viszont nem egy átlagos kereskedő akart lenni.
Elsőnek is lássuk be, hogy egy nem mindennapi autóról beszélünk, mely ma már saját maga meg tudja mondani, hogy mi a hibája (ha akad) és fel is tudja nekünk ajánlani a lehetőséget, hogy megrendelje a szükséges alkatrészt. Másodjára is hihetetlenül nagy sztereotípia kering a mai autókereskedőkről. A legtöbben úgy jellemzik őket, hogy csak próbálják a legjobb üzletet megkötni ami a cégnek profitál és nem érdekli őket annyira, hogy a vásárlónak vajon megfelel-e az adott jármű.
TISZTELET A KIVÉTELNEK.
A Tesla ezzel szemben próbálja egy átlagos bolt hangulatát kelteni. Ha bemegyünk egy tesla szalonba, az olyan mintha egy dizájnos telefonkereskedésbe tennénk be a lábunkat. A legtöbb ilyen szalont nagyobb bevásárlóközpontoknál is megtalálhatjuk, illetve a vásárlás konkrétan a Tesla és az ügyfél közt történik. Egyetlen probléma, hogy sajnos nem mehetünk oda, hogy szeretnénk egy Model 3-ast aztán egy kézfogás után bepattanunk az autóba és már mehetünk is a sarki boltba kenyeret venni. Az autót ugyanis megnézhetjük, de online kell megrendelnünk.
Röviden tehát a Tesla szalon amolyan előzetesként szolgál, hogy mit is veszünk. Az ügyfelet minden információval ellátják a kocsiról, amibe nyugodtan be is ülhet, ha szeretné.
“Célunk az, hogy tájékoztassuk az embereket arról, hogy ezek lesznek a jövőben azok az autók, melyeket a mindennapi vezető megengedhet magának.”– nyilatkozott az egyik Tesla szalon dolgozója.
Persze ezen vállalkozás több helyen is borsot tört a kereskedők orra alá, mely során többször is perre akarták vinni a Tesla-t, hogy szembe megy a jogszabályokkal. Elon Musk úgy nyilatkozott, hogy tiszteli az amerikai autókereskedőket és a szabályokat, de az ő módszere attól még, hogy nem olyan autókat árul, melyek rögtön elvihetőek, még nem ütközik semmilyen törvénybe.
Sok autószalon állt át azóta az online felületen történő terjeszkedésre a Tesla-t követve. Így úgy látszik, Elon Musk nem csak a vevőknek kedvezett a szalonjával, hanem ráintett a kereskedőknek is a jobb biznisz struktúra alapjaira. Tesla szalon már Budapesten is elérhető.