Az autós berkeken belül ki ne emlékezne a Volkswagen által kirobbantott dízelbotrányra? Ugye, hogy Neked is beugrott? Hát igen. De azért azóta sok víz lefolyt a Dunán, és a Volkswagen is teljesen más okokból kerül a címlapra. Ennek nem csak a cég és szimpatizánsai örülnek, hanem mindenki. Na jó, talán a riválisok annyira nem. Gyere, nézd meg velünk mekkora utat tett és tesz meg azóta a VW!
A kezdetek
2015 őszét írjuk, amikor is a sokak által valaha volt legnagyobb csalásnak titulált dízelbotrány kirobbant. A Volkswagen ugyanis meghamisította a káros anyag kibocsátásra vonatkozó adatokat. Ezzel több, mint 10 millió átvert tulajdonost bosszantott fel, és persze mindenkit, aki csak hallotta a hírt. Ez azonban a múlt, 2 ember a börtönbe is bekerült, szóval röviden zárjuk is le ezt a témát, hiszen nem lehet meg nem történtté tenni. Fontosabb, hogy mi van most, és hogy mi vár ránk.
Mélyről az e-mobilitás élmezőnyébe
Egy ilyen szintű botrány után nehéz magunkról lemosni, amivel megbélyegeznek, de nem lehetetlen. Mi kell hozzá? Kőkemény változtatások, szigorú munka, jó kommunikáció és idő. Nos, így 4 év távlatából nézzünk szét a VW háza táján!
Ami a kommunikációt illeti idéznénk dr Herbert Diess-t a VW vezérigazgatóját: „A Volkswagen felelősséget vállal a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán. A párizsi klímaegyezmény céljai mércéül szolgálnak számunkra. Az elkövetkező években lépésről lépésre közelítjük a gyártást és az értéklánc további állomásait a szén-dioxid semlegesség felé. Ezzel járulunk hozzá a globális felmelegedés megállításához”
Szép szavak, és elengedhetetlenek. Viszont tettek nélkül igazság szerint semmit nem érnek. Egy igazi elektromos forradalom az, amely zajlik a VW-nél, hiszen szinte minden területre kiterjedően elkezdtek tevékenykedni. Szépen sorban megnézzük ezeket.
Az elektromos töltés
Marginális kérdés az e-mobilitás esetén a töltőállomások helyzete. A VW ennek fényében 2020-ig 400 gyorstöltő állomást hoz létre folyamatosan Európa legforgalmasabb autópályái mentén. Ráadásul az egyik leányvállalatuk (Electric Life) otthontöltésre alkalmas zöld árammal működő fali töltőket fog kínálni a vevőknek.
A gyárak sem maradhatnak ki
Elég faramuci helyzet, hogy zéró káros anyag kibocsátásról beszélünk, miközben a gyárakból csak úgy ömlik ki. Ez sem kerülte el a VW figyelmét és egy program keretein belül 2025-re 50 százalékkal csökkenti ennek mértékét a 2010-es adatokhoz képest. Wolfsburgi erőmű szénről gázra történő átállása évente 1,5 millió tonna szén-dioxiddal mérsékli a károsanyag-kibocsátást 2023-tól kezdődően. Csak így tovább, nem lehet mást mondani.
Az akkumulátorok
A cég elektromos autózást érintő terveiből úgy fest nem maradnak ki az akkumulátorok sem. Több céggel is stratégiai partnerségben áll, mint például a Samsung. A hírek szerint most vizsgálják annak a lehetőségét, hogy jelentősebb szerepet vállaljanak az európai akkumulátorgyártásban. Ami kiemelten érdekes lehet a partnerük (QuantumScape) és a VW számára az a szilárdtest-akkumulátorok.
Végül, de nem utolsó sorban az autómodellek
2025-is a Volkswagen szeretné a teljes járműparkjának a karbon lábnyomát 30%-kal csökkenteni az életciklusra vetítve a 2015-ös adatokhoz képest. Ennek fényében 2030-ra az autómodellek 40%-a elektromos lesz. Ezt támasztja alá az is, hogy 50 helyett közel 70 új elektromos modellt fog érkezni a Volkwagen konszerntől az elkövetkező 10 évben. És hogyha az e-tron-ra, vagy a Porsche Taycanra gondolunk, akkor a minőséggel sem lesz gond.
Nos szerintünk ez az igazi pálfordulás. Egy jó erős és az elektromos autózás mellett ennyire elkötelezett VW konszernre pedig nagy szükség van. Egyet értesz velünk?