A legtöbb európai autógyártó a jövőben szinte csak elektromos járművekkel szeretne foglalkozni, tekintve, hogy az UNIÓ radikálisan csökkenteni szeretné a szén-dioxidot kibocsátó járművek mennyiségét a közlekedésben. A Volkswagen teljes mértékben elhatárolódott a hagyományos járművektől, és a jövőbeli stratégiája csak elektromos járművekből áll.
A Volkswagen-csoport bejelentette az ÚJ AUTO stratégiát, mely központjában a szoftver vezérelt mobilitás áll.
A német autóipari csoport fő iránya, hogy az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) részesedését a teljes értékesítésből (globálisan) 2025-re 20%-ra, 2030-ban 50%-ra és 2040-re közel 100%-ra növeljék. A Volkswagen elektromos járműveinek értékesítése 2020-ban 3% volt, míg 2021-ben 6% körüli.

Volkswagen ID.3
A vállalat bejelentette, hogy hagyományos tevékenységei fokozatosan halványulni fognak (mint pl. a belsőégésű motorok gyártása), valószínűleg 2030-ig több, mint 20%-kal. Amíg az ICE (belső égésű motor) üzlet teljesen ki nem szárad, addig a vállalat a hagyományos autók értékesítéséből származó nyereséget kívánja felhasználni EV-tevékenységének bővítésére.
A terv részeként a cég autonóm járművek fejlesztését is kitűzte, illetve a Tesla-hoz hasonló vásárlóélményt is ki fog alakítani a közeljövőben.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com