Skip to main content

A Geotab, egy kanadai székhelyű flottakezelő cég még 2019-ben arról számolt be, hogy az elektromos járművek akkumulátorai évente átlagosan 2,3%-kal romlanak. Most azonban van egy új tanulmány, amely azt mutatja, hogy a dolgok még ennél is jobbak állnak.

Egy közel 5000-es flotta és magángépjármű akkumulátorainak állapotát vizsgálva, a Geotab megállapította, hogy a modern elektromos járművek akkumulátorainak átlagos éves leromlási aránya mindössze 1,8%. Ez 22%-kal jobb, mint öt évvel ezelőtt, és ami még megnyugtatóbb, a legjobban teljesítő járművek akkumulátorának leromlási aránya mindössze évi 1%.

Az évi 1,8%-os leromlási ráta azt jelenti, hogy 20 év múlva elméletileg még 64%-os élettartamú lenne az elektromos járművek akkumulátora. Más szóval, még mindig elérheti eredeti hatótávolságának 64%-át.

Ez alapján egy Tesla Model Y Long Range All Wheel Drive esetében, amely a világ egyik legkelendőbb elektromos autója, eredeti 500 kilométeres hatótávja 320 kilométerre csökkenne, ami még mindig bőven elég lenne városi autózáshoz vagy akár rövid utazások.

A jelentés azt is kiemelte, hogy a sokat használt elektromos járművek nem mutatnak megnövekedett akkumulátorromlási arányt. Emellett érdekes, hogy a modern elektromos járművek akkumulátorai – ezen adatok szerint – lassabb mértékben romlanak, mint a belső égésű járművek hajtáslánc-alkatrészei.

Természetesen az akkumulátor “egészségi állapota” nem egyenesen arányos a fennmaradó hatótávolsággal, de tagadhatatlanul összefüggenek. 

Ha az autó akkumulátorának bruttó kapacitása eredetileg 60 kilowattóra lenne, akkor 10 év után évi 1%-os leromlás mellett gyakorlatilag 54 kWh-s akkumulátorként működne.

Az egészségi állapotot befolyásoló egyik legnagyobb tényező a hőmérséklet. A cég szerint nagy különbségek vannak az aktívan hűtött akkumulátorral rendelkező autók és a passzív levegős rendszerű autók között.

A 2015-ös Tesla Model S aktív folyadékhűtő rendszerrel rendelkezik, átlagosan 2,3%-os akkumulátorleromlást mutat, míg a léghűtéses, 2015-ös Nissan Leaf 4,2%-os.

Egy másik tényező, amely felgyorsíthatja az akkumulátor lemerülését, a magas környezeti hőmérséklet. Ezenkívül a töltöttségi állapot 20% és 80% között tartása ideális, és meghosszabbítja a csomag élettartamát.

Az akkumulátor leromlása elkerülhetetlen, de az ehhez hasonló tanulmányok azt mutatják, hogy néhány egyszerű szokás elegendő ahhoz, hogy meghosszabbítsák az elektromos járművek alapvetően legdrágább alkatrészének élettartamát. 

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.