A Q5 hibrid változatának érkezését már a tavalyi évben bejelentette az Audi. Az európai piac mellett az USA piacán is meg fog jelenni a jármű még az idén tavasszal. A napokban pedig ki is derült, hogy mennyire is értékeli az Audi saját hibridjét.
Mit is tud a Q5 hibrid?
A Q5 hibrid, ami hivatalosan a 2020 Audi Q5 55 TSI e Premium néven fog futni majd a “polcokon” megközelítőleg 54.000 dollár körüli áron (átszámítva 16 millió forint). Érdekesség, hogy a hagyományos Q5-ös 10.000 dollárral olcsóbban, azaz 44.000 dolláros áron került ki a vásárlók körébe. Ezek után felmerül a kérdés, hogy mennyire is éri meg akkor ez a hibrid verzió.
Nos a Q5 PHEV külsőre teljesen a hagyományos Q széria darab. Ez viszont nem jelenti azt, hogy külsőre nem lenne impozáns az autó. Pont, hogy az Audi hihetetlen precízséggel tudta ismét párosítani a stílust a luxussal. Teljesítmény szempontjából 429 lóerő került a kocsiba, melyet az elektromos és a 2.0 benzines motor ad ki magából. Gyorsulása 0-100-ra alig 5.3 másodperc alatt történik, ami igen jó idő egy ilyen SUV-hoz képest.
Persze mindenkit az érdekel, hogy akkor mennyit is megy ez az autó elektromos hajtással. A WLTP tesztek szerint 40 km-t teljesen ideális körülmények közt. Összehasonlításképen egy Opel Ampera 70-80 km-t meg tud tenni teljesen elektromos hajtással.
Riválisok a piacon
Most egy pillanatra feledkezzünk meg a Tesla-ról, mivel szinte már minden autó riválisaként tekinthetjük Elon Musk járműveit. Ez igen erősen meglátszik a Tesla részvényeken is. Az új PHEV Audi-nak saját területén olyan versenytársakkal kel megküzdenie, mint pl. az új 2020-as Mitsubishi Outlander PHEV, Toyota RAV4, de még a BMW új hibridjét, az X5 PHEV-t is le kell győznie.
Összegezve a Q5 PHEV-t:
Szerintünk senki sem várta az Audi-tól, hogy egy olcsóbb, pár milliós autót dobjanak ki a piacra. A 16 millió forintos ár (bár ez csökkenhet az állami támogatásnak köszönhetően) mellett viszont egy 40 km-nél nagyobb hatótávú Q5 PHEV jobban illett volna a márkához, viszont nem kizárt, hogy fog érkezni a jövőben ebből is nagyobb akkumulátoros változat. Teljesítmény szempontjából és külsőleg szinte semmi panaszt nem tudunk felhozni a járművel szemben, szóval elmondhatjuk, hogy kaptunk ismét egy ízig-vérig stílusos Audi-t.
Reméljük azért, hogy a jövőben a vállalat áttér a nagyobb hatótávú hibridekre és az e-tron fejlesztésére.
Saját Youtube videónk az Audi első elektromos autójáról, az e-tron-ról: