Mindig van feljebb, és mindig lehet valamit javítani, ez most is kiderült. Tény és való, hogy amikor megveszünk egy autót, akkor tudat alatt ott motoszkál a fejünkben, hogy mi van ha…? Éppen ezért az autógyárak igyekeznek a lehető legnagyobb biztonsági rendszerrel ellátni az autókat, elektromos autókat. Még van mit fejleszteni.
A védelem fontossága
Egy nagyon érdekes statisztikára bukkantunk nem is olyan rég az interneten. Te hallottál már arról, hogy Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület? Nos, ők foglalkoznak többek között az autólopásos statisztikákkal is. Ez nekünk éppen kapóra jött, hiszen még a BRFK adatai előtt megtudtuk, hogy tavaly Magyarországon 182 autót lovasítottak meg. Ez kb. azt jelenti, hogy minden második nap megfújnak egy autót.
További érdekesség, hogy a 182 autóból 134-et Budapesten tulajdonítottak el. A legjobban a Ford Focus tulajdonosok aggódhatnak, hiszen ebből a márkából 15-öt vittek el illetéktelenek, de a márkák tekintetében a Volkswagen-ek voltak a „legnépszerűbbek”. És mi a helyzet a Tesla-val?
A kiberbiztonsági verseny
Idén is megrendezték a világhírű Pwn20wn versenyt, ahol a legnagyobb cyber szakértők küzdenek meg egymással. És hogy jön ide a Tesla?
Hát úgy, hogy a verseny részeként maga az elektromos autógyár felajánlott egy Model 3-at annak, aki fel tudja törni az autó fedélzeti szórakoztató rendszerét. De úgy, hogy egy korábban ismeretlen hibát kellett kihasználni.
Nos, Richard Zhu és Amat Cam röpke pár perc alatt (!!!!) feltörték a beépített böngészőt, és kiírták a saját üzenetüket.
A Tesla természetesen a helyszínen követte az eseményeket, és azonnal reagált is. Miután gratuláltak a két hackernek, jelezték, hogy szoftverfrissítéssel szünteti meg a frissen talált biztonsági rést. Persze amolyan Tesla-san meglátták a jót is ebben a bakiban. Azt mondták, hogy hála a Model 3-ban megtalálható biztonsági rendszernek egy autó feltörése után más autók rendszereit már nem tudják megtámadni.
Ez is egy nézőpont. Mi is gratulálunk a hackereknek, és jó munkát kívánunk a Tesla-nak!