Az elektromos hajtás mellett igen nagy népszerűségnek örvendenek a hidrogénhajtású motorok. A Hyundai már tett egy hatalmas lépést ezen a területen, és az elektromos Kona mellett tovább folytatják a hidrogéncellás Nexo fejlesztését. Japán egyik legnagyobb autógyártója, a Toyota is kísérletezik a hidrogéncellás technológiával és nemsokára be is jelentik új generációs gépüket.
A Toyota elsőként kamionok fejlesztésénél vette figyelembe a hidrogénhajtású motorokat, melybe igen sok pénzt fektetett. Mivel a vállalat elkötelezett, hogy minimálisra csökkentse a szén-dioxid kibocsátását, így egyértelmű volt, hogy családi járműveknél is megjelenik az innovatív technológia.
A Toyota új generációs hidrogén járműve a Mirai névre fog hallgatni, és még az idei év decemberében minden ki fog derülni róla. A japán márka autója külsőre nagyon hasonlít a Lexus járműveire (ha már a Toyota luxus márkája), főként a jövőre érkező ES 350-re.
Teljesítmény szempontjából a társaság azt ígéri, hogy egyetlen feltöltéssel akár 650 km-t is meg tud tenni majd a Mirai. A további adatokat csak a hivatalos bemutatón jelenti be a vállalat.
Szakértők szerint igen rizikós hidrogénhajtású járművekbe fektetni ilyen mértékben, mikor az infrastruktúra szinte teljes mértékben kialakítatlan. Bár a Hyundai is jelentős pénzt fordít a hidrogén technológia fejlesztésébe, mégis mellette ott áll a Kona és az Ioniq, mint nagy sikerű alternatíva.
Reméljük a Toyota is hamar visszatér a méltán híres Prius fejlesztésére, illetve bejelentik végre a mindenki által várt elektromos Toyota Supra-t.