A mai elektromos járművek kivétel nélkül lítium-ion akkumulátort használnak így a nyersanyagra igencsak megnőtt a kereslet. Jelenleg Kína birtokolja a nyersanyagkészlet csaknem 50%-át és szeretné továbbra is megtartani dominanciáját a piacon.
Kína dominanciája az elektromos járművek “nyersanyag-játékában” megnehezíti más országok számára, hogy nagyobb léptékben versenyezzenek. Ki kell viszont emelni, hogy a Tesla és a kínai EV gyártók számára ez hatalmas előnyt jelent az így is robosztus piacon.
Bár az akkumulátor árak rohamos csökkenését lehet tapasztalni, a háború, a covid helyzet és az ellátási láncban keletkezett zavarok miatt sok szakértő újbóli áremelkedést prognosztizál a nyersanyag terén. Kína számára az értékesítések csaknem 20-szoros növekedését jósolják az elemzők, és ennek a legnagyobb nyertese – a jelenlegi felállás szerint – a Tesla lesz.
Az ország számára mindenképp előnyös, hogy az EV piachoz elengedhetetlen nyersanyag nagy részét birtokolják. Kína eddig is EV nagyhatalom volt, és a jelek szerint még sokáig megőrzi vezető pozícióját.