Kína továbbra is az elektromos autózás fellegvára. Az ország területén rohamosan nő az e-járművek mennyisége, kiszorítva a hagyományos autókat a piacról.
Globálisan már érezhető, hogy az autóipar egyre gyorsabban tér át a hagyományos autókról az elektromos autókra, de még mindig hosszú út áll előttünk. Ez azonban nem feltétlenül igaz Kínában, ahol a fogyasztók már csak elektromos járműveket keresnek a piacon. A külföldi autómárkák számára viszont ez már nem egy kedvező helyzet.
Bár a GM, a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz gyorsabban haladnak előre az elektromos járművek jövőjével kapcsolatos terveikkel, sajnos így is nehezen veszik fel a versenyt a kínai konkurenciával.
Az eddig domináns márkák rohamosan veszítik el piaci részesedésüket a BYD és más hazai kínai autógyártókkal szemben, amelyek vitathatatlanul sokkal jobban felkészültek a váltásra.
Egy jelentés szerint a világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen 3-7%-os piaci részesedést fog veszíteni Kínában 2030-ra, ha ilyen mértékben gyártja elektromos járműveit. A GM, a BMW és a Mercedes szintén 3-6%-ot veszíthet.
2023 első negyedévében a Kínában eladott összes autó 31%-a elektromos volt. Ez több mint kétszerese a 2021 azonos negyedévében eladott eladások számának. Ráadásul az értékesítések 80%-át a hazai autógyártók tették ki.
Nem vitás így, hogy a márkáknak el kell kezdeniük többet foglalkozni az e-autók fejlesztésével, melyek nemsokára ténylegesen átveszik az uralmat a teljes autópiacon.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →