A PSA-konszern röviden egy francia autóegyesület, melynek alapelve, hogy 2025-ig leállnak a hagyományos motorral rendelkező személygépjárművek gyártásával. Ide tartoznak olyan neves márkák, mint a Peugeot, Citroën vagy a Renault. Az egyesület úgy látszik, komolyan gondolja az elektromos jövőt és a jelek szerint készen állnak a terjeszkedésre.
A tervek alapján a szövetség Nagyszombaton (Szlovákia) és Vigo (Spanyolország) városban fogja gyártani a hibrid és elektromos autóihoz az akkumulátorokat. Yann Vincent, a Peugeot, Citroen és DS autómárkákat gyártó francia konszern gyártási és beszállítási igazgatója jelentette be a hírt, a PSA Tremery-ni gyárában, Franciaországban.
A döntéshez nagyon fontos tényező volt, hogy a szövetség függetlenné szeretne válni a külsős cégektől. A vállalat a kínai CATL és a dél-koreai LG-től szerzi be az akkumulátorokat, ami miatt az autógyártó külső cégnek van kiszolgáltatva a piacon.
A Volkswagen már a saját bőrén tanult az esetből, mikor is a dél-koreai akkumulátor gyár enyhén szólva megfenyegette a német vállalatot, hogy nem kéne saját Gigafactory-ba kezdenie. A történet röviden, hogy az LG Chem partneri szerződésben áll a német vállalattal, pontosabban ők szolgáltatják az akkumulátorokat a leendő villanyautó armadájukhoz .
Egy esetleges VW gigafactory pedig csökkentené az LG bevételeit, így arra a döntésre jutottak, hogyha gyárat akar a Volkswagen, akkor keressen magának más akkumulátorgyártó céget. Sajnos idő hiányában nem engedhette meg a cég, hogy elveszítse akkumulátor utánpótlását. Viszont abban nem akadályozza meg őket a koreai vállalat, hogy ne szponzorálják a svédországi gigafactory építését.