A Tokyo Motorshow-n már bebizonyította a Toyota, hogy kicsit másképp képzeli el a jövőt, mint más autógyártók. A vállalat az elektromos járművek mellett igen nagy szerepet adna az önvezető járműveknek , melyek bár napjainkban hihetetlen nagy fejlődésen mennek keresztül, mégsem képesek a teljes önvezetésre. Viszont elméletileg a Toyota már megalkotta az első teljesen önvezető járművet Toyota LQ néven, melyet be is mutatott az említett autoshow-n.
Az önvezetést eddig 5 fokozatra osztják a mobilitás világában. Napjainkban a legmagasabb fokozat a 2-es, mely képes a távolságtartásra, a tempó tartására és a sáv tartásra. A Mercedes ezt a technológiát négy éve használja. Az S-osztály esetében az irányjelző, gyorsító és fékező funkciók szerepelnek az egyik legfejlettebb tempomat rendszerben, ami ma a piacon elérhető.
A 3-as szintre papíron a Tesla Model 3, az Audi A8 és Mercedes E osztály képes. Ezekből a Tesla talán a legmegbízhatóbb, hiszen a kocsi kamerái 360 fokban belátják a közeledő veszélyt és sok esetben helyesen is tudnak rá reagálni. De még emellett is a 3-as önvezető képesség csak azt jelentené, hogy csak a vezető figyelme mellett, megfelelő útszakaszokon az autó elvezeti magát a navigációs rendszeren beprogramozott helyre.
A Toyota LQ viszont a tervek szerint 4-es szintű önvezetéssel fog rendelkezni, tehát ha úgy gondoljuk, aludhatunk is a vezető ülésben és az autó csak akkor ébreszt fel minket, amikor számára navigálhatatlan útszakaszhoz ér, vagy elérte a kijelölt célját. Ezen felül a kocsi képes arra is, hogy magától keressen egy parkolót, ahonnan tetszés szerint magunkhoz hívhatjuk.
A vállalat elméletileg 2020 júniusa és novembere közt tart majd egy bemutatót az autó önvezető képességének fejlettségéről. Valószínűleg ott több is kiderül az LQ-ról, például a hatótáv vagy, hogy mikor is fog majd a piacra kerülni a jármű. Kíváncsian várjuk, hogy ez lesz-e vajon az elektromos autózás jövője.