A német márkák közül (Porsche,Volkswagen, Audi, BMW) szinte kivétel nélkül mindegyik megkezdte saját elektromos jármű flottájának kialakítását. Ehhez a német piac is rendkívül adaptívan áll, és ezzel Németországban kiemelkedő lett az EV-k teljesítménye az elmúlt hónapokban.
Összességében az autópiac az elmúlt időszakban nem ért el nagy növekedéseket, de ez globálisan is elmondható. A legtöbb országban alig pár %-os emelkedéseket láthatunk éves szinten, főként a járványhelyzet okozta gazdasági visszaesések miatt. Németországban 2022 februárja alig 2,3%-os emelkedést hozott az autópiacnak, viszont a plug-in járművek mennyisége így is tovább emelkedett.
Egy évvel ezelőtti eredményekhez képest a zöld járművek mennyisége csaknem 24%-kal növekedett februárban. A tisztán elektromos járművek értékesítése 55%-kal nőtt, és az eladások nagyjából 15%-át birtokolták.
Hivatalos eredmények, 2022. február:
- BEV: 28.000 db
- PHEV: 21.000 db
- Összesen: 49.000 db
Az idei évben az összes plug-in értékesítés csaknem a piac 23%-át birtokolja. Szám szerint az eladások az első két hónapban elérték a 89.000 darabot.
Az előző hónap sztár márkája, plug-in járművek szempontjából, a Mercedes-Benz volt, csaknem 6215 eladott példányszámmal. A Tesla nem maradt le sokkal, alig 300 járművel értékesített kevesebbet, viszont a GigaBerlin nyitása után sokkal jobb eredményekre számíthatunk az országban, a márkát tekintve.
Képek és információk forrása:
www.insideeevs.com