Elon Musk egy interjú során megemlítette, hogy a Tesla szívesen bevonna egy másik márkát a projektjei közé. Mivel a cég Kínában kezdett el jelentősen tevékenykedni – hiszen ez jelenleg az e-mobility piac fellegvára – ezért valószínű volt, hogy egy kínai márka kerül majd szövetségbe a céggel. A napokban fel is tűnt egy hír, mely szerint Kína egyik legnagyobb elektromos SUV gyártója, a NIO lehetne a Tesla partnere.
Musk azt mondta: “Ha valaki azt mondaná:” Hé, úgy gondoljuk, hogy jó ötlet lenne egyesülni a Tesla-val “, akkor biztosan elbeszélgetnénk.” A Business Insider felmérést végzett az üggyel kapcsolatban, és több szakértőt is megkérdeztek, akik a Tesla-t és az autóipart is követik. A szakértők több autógyártót is megneveztek, viszont a NIO magasan kiemelkedik a potenciális partnerek közül.
A NIO-val való együttműködés megerősítené a Tesla pozícióját Kínában, a világ legnagyobb EV-piacán – mondta a Loup Ventures ügyvezető partnere, Gene Munster. Bár az év elején a NIO súlyos anyagi károkat szenvedett, az év végére 1,4 milliárd dollár állami finanszírozást tudott felhalmozni és havi értékesítési rekordokat is felállítottak Kínában. A szakértők azonban hozzátették: egy ilyen lépésnek politikai kihívásai lennének, tekintettel Kína és az Amerikai Egyesült Államok feszült kapcsolatára.
Kiemelnénk viszont, hogy a Tesla és NIO között már akadtak nézeteltérések:
A NIO 100 fokos akkumulátorának november 6-i piacra dobásakor a vállalat alapítója, elnöke és vezérigazgatója, William Li Bin elmondta, hogy a NIO átlagos egységértéke körülbelül 150.000 RMB-vel (22.500 USD) magasabb, mint a kínai Tesla ára, és, hogy a két vállalat ügyfelei nem tartoznak azonos osztályba. A NIO szerint a vásárlókörük sokkal gazdagabb, mint a Tesla csoportja.
Elon Musk pár órával később Twitteren reagált a NIO véleményére: 420 az tízszer több, mint a 42 – írta ki a vezérigazgató. Nem kellett sokat tűnődni az ellenválasszon, hiszen a NIO részvényárfolyama ekkor érte el a 42 dolláros szintet, míg a Tesla a 420 dolláros csúcsot.
A NIO és a Tesla közötti partneri kapcsolat papíron hatalmas előrelendülést jelentene az e-mobility-nek Kínában. A gyakorlatban viszont a két vállalat között erős rivalizálás van, tekintve, hogy a Tesla egy időben hozza ki a Model Y járművét, a NIO ES8 nagy teljesítményű villanyautója ellen.