A Porsche elektromos típusának, a Taycan-nak (korábbi nevén Mission-E) lesz egy nagyobb verziója is. A koncepció ugyanaz, mint a Mission-E esetében, viszont nagyobb csomagteret kap a jármű. A Porsche saját állítása szerint ez egy CUV (Crossover Utility Vehicle), így az új modell neve a Cross Turismo nevet fogja viselni.
Az autógyár így egy olyan járművet fog piacra dobni, ami sportos, elektromos és még praktikus is. Twitteren indított közvélemény-kutatást a cég a követők között, akiknek nagyjából 75%-a kíváncsian várja a Mission-E Cross Turismo-t.
A legfontosabb tulajdonságokon nincs sok meglepő. 500 km-es hatótáv várható (NEDC), 350 kW-os DC töltés, amivel 400 km-re elegendő hatótávhoz szükséges töltöttséget akár már 15 perc alatt el lehet érni. Nulláról 100 km/órás sebességet 3,5 másodperc alatt éri el az autó. Többen a jövő sportkocsijának tartják ezt a négyajtós, négy üléses csodát. A Porsche-nél már nem meglepő, hogy nem csak kétüléses lapos sportkocsit hoznak létre. Ugyanakkor ez nem csak méretében más egy klasszikus formához képest, hanem abban is, hogy tisztán elektromos.
600 lóerővel fogja szelni majd az utakat a cég új kedvence, amit ők saját maguk a “holnap vezetésének” (vagy hajtásának – drive of tomorrow) hívnak. Az úgynevezett PSM nagy teljesítményű hajtásnak köszönhetően több féle gyorsulásos manőverre van lehetőség vezetés közben úgy, hogy a teljesítmény nem változik. A vezetési élményt még az is adja, hogy négykerék meghajtással tapad a talajra a Mission-E Cross Turismo. A korszerű lítium-ion akkumulátornak jelentős szerepe van az aljzatba integrálva. A közvetlenül a két tengelyen található elektromos motorral együtt ez kiegyensúlyozott súlyeloszlást és mély súlypontot biztosít.
Hátulról nézve is Porsche-s megjelenése van, a Cross Turismo saját tanulmánya szerint akkora csomagtartóval, hogy abba a vállalat által gyártott E-bike (elektromos kerékpár) is befér. És aprólékos figyelmet fordítottak a belső kialakításra is. A széles képernyővel (érintőképernyő, 3D megjelenítés), és az elegáns műszerfallal nagyon luxus érzést adtak a járműnek. Az áráról még nincsenek pontos információk, de mivel a Tesla Model X és az Audi e-tron riválisa tud lenni, így valószínűleg hasonló prémium árat érdemes hozzá elképzelni. És ahogy a Tesla, úgy a Porsche is foglalkozik napelemmel (Porsche Power Box), így akár arról is van lehetőség tölteni az autót otthoni körülmények között.
Képek forrása:
unsplash.com/photo
www.blessthisstuff.com
www.porsche.com: Porsche Mission E Cross Turismo tanulmánya