Manapság szinte minden elektromos autó különböző akkumulátorvariációkkal érkezik a piacra. Ez azért fontos, hogy a vásárló megtalálhassa a neki megfelelő autót ár-érték arányban. A Porsche is így gondolkodott a Taycan-nal, bár aki Porsche-t vásárol, az nem biztos, hogy elsőként az árcédulát nézi meg. A Porsche Taycan két “fokozata” végül a Turbo és a Turbo S lett, mely közt szinte csak teljesítményben van különbség. Lássuk is, mennyire más a két autó.
Turbo S és a Turbo
Elsőként azért kezdjük egy definícióval: A turbófeltöltő, köznyelven turbó egy turbina vezérelt indukciós eszköz, amely növeli a belső égésű motor hatékonyságát és teljesítményét azáltal, hogy extra sűrített levegőt kényszerít az égéskamrába. Ilyen szempontból kicsit érdekes a teljesen elektromos Porsche Taycan Turbo elnevezése, de nem szeretnénk szőrszálhasogatók lenni. Persze egy kisebb vállalkozás, a Garett már belekezdett az elektromos villanyturbók gyártásába, viszont ez még nem került bele az elektromos sportautókba.
A Porsche Taycan Turbo 151.000, míg a Turbo S 185.000 dolláros értékkel fog kikerülni a piacra. Teljesítmény szempontjából a Tesla Model–ek vetélytársaként szeretik emlegetni a járműveket, gyorsulásuk és nagy hatótávjuk miatt. Lássuk is a számokat, hogy miben különbözik a két autó.
Turbo S | Turbo | |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 2,67 másodperc | 2,86 másodperc |
Gyorsulás 0-160 km/óra | 6,74 másodperc | 6,75 másodperc |
100-200 km/óra | 7,82 másodperc | 7,9 másodperc |
1/8 mérföld | 6,94 másodperc (180 km/óra elért sebesség) | 7,08 másodperc (179 km/óra elért sebesség) |
1/4 mérföld | 10.88 másodperc (199 km/óra elért sebesség) | 10,96 másodperc (197 km/óra elért sebesség) |
A tesztek alatt 2 személy ült a kocsiban és ugyanazon pályán végezték el a méréseket. Ez alapján nagyon minimális eltérés van a két autó közt, persze egy versenyben az a pár tized másodperc sorsdöntő lehet. A két kocsi közt gyorsulásban alig 0,2 másodperc van, árban pedig 34.00 dollár, azaz megközelítőleg 10 millió forint különbség.
Mindkét jármű dupla elektromos motoros meghajtást alkalmaz, viszont a Turbo S teljesítménye 750 lóerő, míg a sima Turbo 670 lóerős. Végsebességük ennek ellenére mindkét járműnél 260 km/h.
A két jármű hatótávja a napokban teljesen új értékeket kapott. A bejelentett eredeti hatótáv a Turbo-nál 310 km, a Turbo S-nél 325 km volt, amit kevés ember fogadott boldogan, mivel egy Tesla rivális járműnek legalább ebben jobban kellene teljesítenie. Viszont a napokban új tesztre került sor és az új WLTP alapján a Taycan Turbo (ideális körülmények közt) 380 km megtételére is alkalmas.
Összefoglalás
A Porsche Turbo és Turbo S, még ha kevésbé is térnek el egymástól, hihetetlenül szép teljesítményt nyújtanak a versenypályán. Az alig 3 másodperces gyorsulás és a 260 km/órás végsebesség igen kiemelkedővé tette a járművet az elektromos autók közül. Reméljük az új tesztek még több pozitívumot fognak hozni a Taycan-ról.
Saját Youtube videónk a Porsche e-mobility-ről: