A Volkswagen bejelentése, miszerint a cég igyekszik olyan technológiát találni, mellyel újra tudják hasznosítani az akkumulátorokat, sorsdöntő volt az autózás jövőjére nézve. A Tesla minden téren kiemelkedik és elhatározta, hogy szintén újabb lépéseket tesz az akkumulátorok szennyezése terén.
Az egyik legnagyobb probléma, amellyel a nem túl távoli jövőben szembesülhetünk, az, hogy biztonságosan kell ártalmatlanítani a lemerült elektromos jármű akkumulátorokat. A sokak számára aggasztó világvége forgatókönyv azonban valójában soha nem fog kibontakozni, ha az újrahasznosítás olyan hatékony, mint a Tesla új folyamata, amely állítólag akár 92 százalékát is újra tudja hasznosítani a celláknak.
Az újrahasznosítási megoldás már legalább két éve készül. A Tesla akkor egyedülálló akkumulátor-újrahasznosítási megoldásnak nevezte, amely hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezne, de ennél többet nem mondott.
A gyártó nemrégiben rámutatott, hogy a selejtezett akkumulátorok 100 százaléka újrahasznosított, és semmi sem kerül a hulladéklerakóba. Évek óta belső struktúrákat hoz létre a vállalaton belül, hogy összegyűjtse és újrahasznosítsa a régi akkumulátorokat, és úgy véli, hogy azoknak a vállalatoknak is újra kell őket hasznosítaniuk, amelyek azt állítják, hogy ez kevésbé hatékony, mint harmadik felek bevonása a procedúrába.
A Tesla szerint ennek az új eljárásnak a felhasználásával (csak tavaly) sikerült 1300 tonna nikkelt, 400 tonna rezet és 80 tonna kobaltot újrahasznosítani. Ez azt jelenti, hogy a gyártó most lényegében a szükséges anyagok nagy részét maga állítja elő, így csökkentve a bányászat szükségességét.