Tavaly nyáron rengeteg márka vonult vissza eredeti tervéitől az e-mobilitás illetően, mivel az eladások a vártnál lassabb ütemben növekedtek. A Hyundai viszont még jobban rálépett a gázpedálra, és ez a jelek szerint meg is térült a márka számára.
A legfrissebb adatok szerint a Hyundai Motor Group három márkájának együttes értékesítése a második helyre helyezte a vállalatot az amerikai elektromos járművek listáján 2024-ben.
Szám szerint a csoport 124.000 teljes elektromos autót értékesített az év során. Ez a szám ráadásul nem tartalmazza a hibrid vagy a plug-in hibrid eladásokat.
Összehasonlításképpen az Egyesült Államokban elektromos járműveket árusító GM márkái 2024-ben 114.000 elektromos járművet értékesítettek.
Ezzel a GM és a Hyundai is elérte az évi 100.000 vagy több elektromos autót értékesített az Egyesült Államokban. A Ford borzasztóan közel került hozzájuk, 97.000 EV eladással.
Annak ellenére, hogy az eladások csökkentek, 2024-ben mégis összesen 633.000 EV-t értékesítettek Amerikában.
A Hyundai számára az Ioniq 5 vezetett az eladások terén, de a Mach-E ismét megőrizte Amerika legkelendőbb, „nem Tesla EV” koronáját.
Az elektromos autók továbbra is a leggyorsabban növekvő újautó-szegmens, és 2024-ben az összes új eladás 8%-át tették ki, idén várhatóan minden negyedik eladott új autó valamilyen módon elektromos vagy plug-in hibrid lesz.
Végül érdemes megjegyezni, hogy a Hyundai márkái rendkívül nagyvonalú lízingszerződésekkel rendelkeznek. Hogy ez képes-e fenntartani ezt a nagyvonalú érdeklődést, különösen akkor, ha megszűnnek az adójóváírások, az majd kiderül.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →