Az e-mobility terjedéséhez nélkülözhetetlen az akkumulátorgyárak építése. A legtöbb márka igyekszik saját üzemet felhúzni, viszont sokaknak erre nincs lehetőségük, így akkumulátorgyártó cégekhez fordulnak a nélkülözhetetlen alkatrészért. A napokban a General Motors és az LG bejelentette, hogy közösen húzzák fel legújabb lítium akkumulátor gyárukat.
Az Automotive News beszámolója szerint a General Motors és az LG Chem egy második akkumulátorcella gyártó üzemet épít a tennessee-i Spring Hill-ben. A projekt teljes költsége 2,3 milliárd dollár, melyet a két vállalat arányosan fog elosztani egymás közt a hírek alapján.
Az üzem új lítium akkumulátorcellákat biztosít a GM hamarosan megjelenő Cadillac Lyriq elektromos terepjárójához, melynek gyártását jövőre kezdik meg a Spring Hill-i összeszerelő üzemben. A szakértők szerint a Spring Hill-i akkumulátorgyár „költséghatékonyabb akkumulátor-kémiával fog rendelkezni”, mint a lordstown-i üzem.
A GM tavaly már közölte, hogy 2 milliárd dollárt tervez befektetni Spring Hill-be, pontosabban az ottani EV gyártására. A 2 milliárd dolláros beruházás része a GM 27 milliárd dolláros e-mobility befektetésének. Az LG Chem, az LG leányvállalata 4,5 milliárd dollárt tervez befektetni a szektorba a következő négy évben.
A GM azt tervezi, hogy 2035-ig leállítja az hagyományos járművek értékesítését. A vállalat az elkövetkező évtizedben még több akkumulátorcellás üzemet nyit a tervek szerint, hogy lépést tudjon tartani az elektromos járművekre kialakult igényekkel.