A Toyota sokáig vélte úgy, hogy az elektromos járművek mellett a hidrogénhajtásnak is hatalmas szerepe lesz a közlekedésben. A cég legígéretesebb hidrogéncellás járműve, a Toyota Mirai teljesítménye miatt viszont a vállalat újragondolja stratégiáját.
Nem igazán volt meglepetés, amikor a Toyota bemutatta a második generációs Mirai eredményeit. A hidrogén üzemanyagcellás jármű soha nem volt erős a piacon, de ez nem akadályozta meg a vállalatot a technológiába való befektetésben. Két évvel később azonban a Toyota beismerte, hogy a Mirai nem járt sikerrel, és ezzel a újra is gondolják jövőbeli terveiket a hidrogénhajtással kapcsolatban.
A Toyota technológiai igazgatója, Hiroki Nakajima elmondta, hogy nehéz volt integrálni a hidrogén-töltőállomásokat és ez korlátozta a Mirai eladásait. Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának Alternatív üzemanyagokkal foglalkozó adatközpontja szerint mindössze 57 ilyen töltőállomás van az Egyesült Államokban, mindegyik Kaliforniában.
Az első generációs Mirai soha nem érte el a 2000 eladást, a második generációs model viszont már kicsivel jobban teljesített. Az eladások 2022-ben azonban ismét 2000 alá csökkentek. Az idei évben a Toyota 2604 Mirai szedánt adott el, ami bár emelkedés, viszont így sem generál elég profitot a cég számára.
Bár a Toyota nem hagyja el teljesen a hidrogéncellás járműveket – mivel készül egy új „hidrogén buggy” a Suzuki közreműködésével – valószínű, hogy a jövőben inkább a többi márka példáját követi, és az e-mobilitás felé tereli inkább portfólióját.
Képek és információk forrása:
www.motor1.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →