Skip to main content

A Toyota sokáig vélte úgy, hogy az elektromos járművek mellett a hidrogénhajtásnak is hatalmas szerepe lesz a közlekedésben. A cég legígéretesebb hidrogéncellás járműve, a Toyota Mirai teljesítménye miatt viszont a vállalat újragondolja stratégiáját. 

Nem igazán volt meglepetés, amikor a Toyota bemutatta a második generációs Mirai eredményeit. A hidrogén üzemanyagcellás jármű soha nem volt erős a piacon, de ez nem akadályozta meg a vállalatot a technológiába való befektetésben. Két évvel később azonban a Toyota beismerte, hogy a Mirai nem járt sikerrel, és ezzel a újra is gondolják jövőbeli terveiket a hidrogénhajtással kapcsolatban. 

A Toyota technológiai igazgatója, Hiroki Nakajima elmondta, hogy nehéz volt integrálni a hidrogén-töltőállomásokat és ez korlátozta a Mirai eladásait. Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának Alternatív üzemanyagokkal foglalkozó adatközpontja szerint mindössze 57  ilyen töltőállomás van az Egyesült Államokban, mindegyik Kaliforniában.

Toyota Mirai

Az első generációs Mirai soha nem érte el a 2000 eladást, a második generációs model viszont már kicsivel jobban teljesített. Az eladások 2022-ben azonban ismét 2000 alá csökkentek. Az idei évben a Toyota 2604 Mirai szedánt adott el, ami bár emelkedés, viszont így sem generál elég profitot a cég számára. 

Bár a Toyota nem hagyja el teljesen a hidrogéncellás járműveket – mivel készül egy új „hidrogén buggy” a Suzuki közreműködésével – valószínű, hogy a jövőben inkább a többi márka példáját követi, és az e-mobilitás felé tereli inkább portfólióját. 

Képek és információk forrása:
www.motor1.com

 

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.