A Volkswagen eladásai 10 százalékkal estek tavaly Kínában, ami vitathatatlanul a legfontosabb terület a vállalat számára. Európában, a teljes autópiac zsugorodása miatt a VW-csoport eladásai szintén csökkentek. Ez arra kényszerítette a vállalatot, hogy az elkövetkező években 35.000 munkahelyet szüntessen meg.
Pozitívum viszont, hogy a dél-amerikai eladások 15%-kal, míg az észak-amerikai eladások 6%-kal nőttek, amit a VW márka hihetetlen, 15,2%-os növekedése támaszt alá az Egyesült Államokban.
Ez viszont a jelek szerint megváltozik a jövőt tekintve, mivel az Egyesült Államokban eladott Volkswagen-csoport járműveinek 44%-a Mexikóban készül. Most, hogy a Trump-kormányzat 25%-os vámot vetett ki a mexikói és kanadai árukra, ezek a termékek veszélyben vannak.
A Volkswagenre így egyaránt nehezedik nyomás az USA-ban és Kínában, illetve a beszűkülni látszó hazai piaccal is foglalkoznia kell.
A VW már megküzdött a kulcsfontosságú új EV-k kifejlesztésével, a bizonytalan piaccal, a kínai versenytársakkal kapcsolatos fejfájással Európában és a szoftveresen definiált elektromos autóinak létrehozásával kapcsolatos problémákkal.
Ez az oka annak, hogy a VW-csoport együttműködésbe kezdett az amerikai Rivian-nel a jövőbeli architektúrák kialakításában. De a mostani bizonytalanság egy ilyen döntő fontosságú piacon sok jövőbeli tervet meghiúsíthat.
A cég szóvivője szerint „a javasolt tarifák pusztító hatással vannak az autóiparra, növelik a költségeket, megzavarják az ellátási láncokat, károsítják az amerikai kereskedéseket és csökkentik a járművek megfizethetőségét a fogyasztók számára.”
A márka egyetlen ütőkártyája így az amerikai piacon az ID.4 elektromos crossover lesz, melyet a Tennessee állambeli Chattanoogában gyártanak.
Kíváncsian várjuk, hogy a Volkswagen vajon hogyan is mászik ki ebből a nehéz helyzetből.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →