A McLaren vezérigazgatója, Michael Leiters bemutatta az autógyártó villamosítási stratégiáját, és felfedte, hogy a teljesen elektromos szuper autókig még több évet kell várni. Az eddigi tervek alapján csak 2030-ban láthatjuk majd az első elektromos verziókat.
A McLaren továbbra is igen konzervatívan áll az e-mobilitáshoz, és Leiters szerint a fő kihívás továbbra is az, hogy olyan technológiát kell kifejleszteni, amely az akkumulátorokat könnyebbé teszi.
Leiters hangsúlyozta a súly kiemelkedő fontosságát a vállalat tervezési szellemiségében. Szerinte a nehezebb autók ellentétesek a McLaren márkaidentitásának lényegével, mely a „fürge és könnyű csúcsautókról” szól. A vezérigazgató úgy véli, hogy az akkumulátortechnológia még nem tart ott, hogy egy valódi elektromos McLarent legyenek képesek megalkotni.
Az igazgató viszont utalt a McLaren potenciális betörésére az SUV-piacra is, elismerve a fejlődő autóipari szektort. Az elsődleges hangsúly azonban továbbra is a plug-in hibrid modelleken van, mivel a belső égésű motorok jelentősége folyamatosan csökken.
Ennek fényében az autógyártó 2028-ban egy új, négyüléses és négyajtós járművet fog piacra dobni, valószínűleg hibrid hajtással. Valószínűleg ez az a SUV, mellyel a McLaren megkezdni belépését az e-autózás piacára.
Képek és információk forrása:
www.motor1.com
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →