Ahogy beindult az év, szépen sorra így jelennek meg az új járművek. Természetesen nincs ez máshogy az elektromos autóknál sem. Ezúttal a Hyundai lepett meg minket egy új autóval. Nézzük meg, hogy mit is érdemes tudni róla. Lehet, hogy az új kocsidat mutatjuk most be? Szerintünk erre jó esély van.

Alig telt el 3 röpke év azóta, hogy a Hyundai bemutatta az Ioniq családot az Amerikai Egyesült Államokban, máris elérkezettnek látták az időt ahhoz, hogy felújítsák a „régi” verziókat. Már azok a modellek felvették a versenyt a riválisokkal, mint például a Toyota Prius-szal. Ez a termékcsalád 3 típusú autót tartalmazott, a normál hibrid modellt, a plugin hibridet, és a teljesen elektromos autót. Nézzük melyek a konkrét változások a 2016-os bemutatott modellekhez képest!

elektromos Hyundai

Hyundai Ioniq

Bár egyelőre csak a hibrid modellek estek át az ún. facelift-en, de nemsokára a tisztán elektromos változat is követi. Igazság szerint ez hosszú felsorolás lesz, hiszen új a lökhárító, módosított a hűtőrács, mások lettek a fényszórók, és a hátsó lámpák is.

A három új fényezés neve is jellegzetesre sikerült:

  • Fluidic Metal
  • Electric Shadow
  • Liquid Sand

Ezen felül pedig a belső tér is jelentősen megújult. Ez alatt érthetjük, hogy a vezérlőpanelt kicserélték. Mind a fűtéskezelőjét, mind a légkondicionálásét. Van lehetőség arra is, hogy akár egy 10,25 colos érintőkijelzőt is kérjünk a műszerfalra, amely nem csak a kényelmet növeli, hanem az eleganciát, és a modernitást is.

Ami az autó egyéb extráit illeti, bekerült egy sávtartó asszisztens és a fáradságfigyelő technika is. Arról már nem is beszélve, hogy mechanikai fejlesztések terén az új 2019-es Kona Electric számos funkciója – az intelligens regeneratív fékezés, az egypedálos vezetés és az Eco + mód – kibővült változata fog bekerülni az Ioniq felállásba. A frissített Hyundai újdonsága (legalábbis Európában) egy zöld zóna meghajtási mód (GDM), amely automatikusan megváltoztathatja a meghajtó paramétereit bizonyos területeken (mint például a szmogzónák vagy a kipufogócső-kibocsátás-mentes zónák) a villamos motor elsőbbsége érdekében.

A Hyundai úgy nyilatkozott, hogy egy „továbbfejlesztett” Ioniq Electric fog érkezni a későbbiekben a többi hibrid után. Ez a modell a korábbi jelentések alapján valószínűleg sokkal nagyobb akkumulátort tartalmaz, mely természetesen sokkal hosszabb hatótávolságot jelent. Száz szónak is egy a vége, az autó nagyon jóra sikerült, bár az elődjére sem lehetett igazán panaszkodni. Nos, sikerült Téged is meggyőzni arról, hogy ez lehet a Te következő autód? Ha igen, akkor mindössze annyi a „rossz” hír, hogy várhatóan csak márciusban lesznek ezek a modellek láthatóak a genfi szalonban. Addig is olvass minket továbbra is.

Képek és információ forrása: https://www.greencarreports.com/news/1121013_2020-hyundai-ioniq-first-look-at-refreshed-interior-new-features

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.