A Tesla Gigafactory bebizonyította, hogy igen is szükséges a saját akkumulátor gyár, ha élre akarunk törni az elektromos autózás piacán. A Tesla Model 3 sikerét nézve sok autógyártó gondolta úgy, hogy tényleg ideje lenne leállni a dízel és benzines autók gyártásával és sürgősen be kell ruházni egy akkumulátorgyárba. A Volkswagen, aki igen erősen küzd, hogy elismert tagja legyen az elektromos autózás láznak és, hogy levakarja magáról azt a bizonyos dízelbotrányt, ugyanígy tett… volna.
Elsőnek fontos megemlíteni, hogy 2025-re három millió akkumulátor kell majd a német vállalatnak, hogy a villanyautóikat ne lábbal kelljen hajtani a vásárlóknak. Ez igen nagy kiadást jelent a cég számára, ha külsős vállalattól akarja beszerezni az aksikat, így logikus volt, hogy a Volkswagen elgondolkodik a saját gyár építésén.
Itt jön képbe a koreai LG Chen akkumulátor vállalat, aki a mai napig szolgáltatja a Volkswagen-nek az elektromos autókhoz elengedhetetlen alkatrészt. A Gigafactory ötlete őket eléggé negatívan érintette, mivel elveszítenék egyik legnagyobb bevételforrásukat. Miután ráeszméltek, hogy a német cég már az SK Innovaton korai céggel tárgyal az építmény terveiről, rögtön bedobtak egy „visszautasíthatatlan ajánlatot”. Szimplán megfenyegették őket, hogy ha belekezdenek a gyár kiépítésébe, akkor kereshetnek új beszállítót.
Sajnos idő és pénz híján ezt a német vállalat nem engedheti meg. A factory kiépítése nem kis összeg, ráadásul a felépítése nem egy hosszú hétvégén kivitelezhető projekt. Így mondhatjuk azt, hogy sakk-matt, mivel a cég mindenképp piacra akarja dobni elektromos autóit, viszont ahhoz elengedhetetlen, hogy megfelelő akkumulátor beszállítóval rendelkezzenek.
Ennek ellenére a cég még beszállhat egy másik gigafactory építésébe, amit Svédországban a Northvolt fog kivitelezni.