A terepjáróiról elhíresült vállalat egyik legikonikusabb darabja a Land Rover Defender, melynek első modellje 68 éve került forgalomba. Az új törvények, melyek korlátozzák a járművek CO2 kibocsátásának mértékét, nem kedveztek a Defender-nek, így sokáig egyáltalán nem foglalkozott a vállalat az autó felújításával. Az elektromos autók terjeszkedése viszont elérte a Land Rover-t is, így úgy döntöttek, teljesen átalakítják a Defender-t és megalkotják az első hibrid terepjárójukat.
A brit gyártó úgy nyilatkozott az autóról, hogy 95%-ban teljesen eltér a régebbi Land Rover Defender kialakítástól. A 6 hengeres hagyományos motor és az elektromos akkumulátor összesen 400 lóerőt biztosít a járműnek, teljesen elektromos üzemmódban pedig 51 km-es hatótávot. A vállalat mérnökei igen büszkék a Defender teljesítményére, mely az eddigi tesztek alapján akár a 40 fokos lejtőket is könnyű szerrel megmássza.
Teljesítmény szempontjából a Defender 5 különböző verzióval fog érkezni a jövő években: S, SE, HSE, First Edition, és X. Azt, hogy ezek közt mi lesz a különbség, még egyenlőre nem hozta nyilvánosságra a vállalat, viszont nagy valószínűséggel az elektromos motor teljesítménye fog változni az egyes típusokban.
A Land Rover igen nagy rizikót vállalt ezzel a járművel, mivel fel kell vennie a versenyt a Tesla terepjáróval, valamint a Rivian-nel és majd a jövőben érkező Ford modellekkel. A hírek alapján viszont igen kedvező árcédulát kap a jármű, körülbelül 50.000 dollár azaz 15-17 millió forint körül fog mozogni a Defender PHEV értéke, ami egy ilyen luxusterepjáróért igen reális összeg.