Az elektromos járművek értékesítésére szánt kedvezmények lehetséges kivonásának híre sokkoló hullámot indított az Egyesült Államok autóiparában.
Az elektromos autógyártók részvényárfolyamai zuhanni kezdtek, így a márkák most új stratégiával készülnek az új Trump-adminisztrációra.
Donald Trump amerikai elnökválasztási győzelmét követően a Tesla piaci tőkéje meghaladta az 1 billiárd dollárt, és a részvények 358 dolláron tetőztek. Viszont a napokban megjelent hír, miszerint Trump csapata hivatalosan azt tervezi, hogy eltörli az elektromos járművek adójóváírását, a Tesla nyereségének nagy részét eltörölték. A Rivian részvényei is zuhantak, és úgy tűnik, a Lucid ismét a mélypontot ért el.
A Tesla elmondta, hogy támogatja az elektromos járművek adókedvezményeinek megszüntetését, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy sérül az értékesítése. Az adójóváírások megszüntetése valószínűleg jobban károsítja a Tesla riválisait.
Az olyan régi autógyártók, mint a GM, a Ford és a Hyundai, továbbra is veszteségesen értékesítik az elektromos járműveket. Ezek a cégek erősen támaszkodnak az inflációcsökkentési törvény szerinti támogatásokra, hogy versenyképesek maradjanak.
A lízingpiac – amely októberben az elektromos járművek eladásainak 80%-ért volt felelős – szintén jelentősen támaszkodik az ösztönzőkre. A kedvezmények lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy akkor is igényeljenek hitelt, ha az autó nem felelnek meg a kritikus ásványi anyagokra vonatkozó követelményeknek.
Miközben nagy a bizonytalanság az elektromos járművek ösztönzőinek jövőjét illetően, a Hyundai 2025-ben egy potenciálisan nehezebb útra készül. Az autógyártó Jose Munozt, az egyesült államokbeli műveletek jelenlegi vezetőjét nevezte ki a Hyundai Motor Company vezérigazgatójának. Ez lesz az első alkalom, hogy külföldi állampolgár lett egy nagy dél-koreai autógyártó vezérigazgatója.
Az új Hyundai és Kia elektromos autók nem jogosultak a szövetségi adójóváírásra. Ennek ellenére az autógyártó idén eddig a második legkelendőbb elektromos járműgyártó volt az USA-ban a Tesla mögött. Az autógyártó egy 7,6 milliárd dolláros elektromos autógyárat is épített Georgiában, ahol a 2025-ös Ioniq 5-öt először kezdték el gyártani az Egyesült Államokban.
Ezenkívül két akkumulátorgyár felállítását tervezi az LG Energy Solution és az SK On segítségével, mindkettő a Metaplant közelében.
Kíváncsian várjuk, hogyan is változik az e-autó piac a jövő év elejétől.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →