Skip to main content

A múlt héten számos helyen lehetett olvasni, hogy mennyire felháborító, hogy a zöld rendszámos autók környezetszennyezőbbek, mint a sima benzines vagy dízeles autók. Innen pedig egyenes út vezetett oda, hogy egyesek rögtön megállapítsák, hogy az elektromos autózás az csak mese, és szemfényvesztés. Erre pedig muszáj vagyunk reagálni… Persze objektíven.
Ki kaphat zöld rendszámot?

Bele is csapunk rögtön a közepébe a történetnek, de ehhez tisztáznunk kell egy-két dolgot, hogy teljesen átlássuk a képet. Magyarországon jelenleg kizárólag olyan gépjárművek kaphatnak zöld rendszámot, amelyek képesek legalább 25 kilométert megtenni tisztán elektromos hajtással.

Vajon elektromos autónak nevezhetjük azt az autót, amely a törvény által előírt minimális távot meg tudja tenni? Ez igazság szerint egy alap plug-in hibrid. Hogy miért készítenek ilyen autókat?

Gondolkozzunk egy kicsit az autógyártók fejével. Hogy egy ilyen minimális feltételnek meg tudnak felelni, akkor olyan autókat adhatnak a lakosságnak, amelyre számos kedvezmény jár, és állami támogatást is igénybe tud venni. Ezt nyílván könnyebb értékesíteni, mint egy olyan autót, amelyre ezek nem érvényesek.

De ki ezért a felelős?

Az autógyárak? Szerintünk nem. Nekik van egy feladatuk, hogy olyan autót gyártsanak, amely megfelel az előírásoknak, és emellett pedig a lehető legnagyobb számban megvásárolják. Az vesse rájuk az első követ, aki nem így cselekedne a helyükben. Arról nem is beszélve, hogy ők nem csak ilyen autókat gyártanak, hanem jóval környezetbarátabbakat is, sőt, teljesen elektromos autókat is.

Az elektromos autósok a hibásak? Nos, ők aztán végképp nem. Van, aki az előnyök miatt, van aki meg meggyőződésből vásárol plug-in hibrid vagy tisztán elektromos autót. Ők végképp nem tehetnek arról, hogy egyeseket zavarja a zöld rendszám, vagy az, hogy élnek az állam adta lehetőségekkel. Jelenleg nagyjából 11 ezer zöld rendszámos autó rója a magyar utakat. Azt tudjuk javasolni, hogy csatlakozz Te is hozzájuk, és használd ki a lehetőségeket!

De akkor ki a felelős? Hogyha mindenképpen meg kell nevezni valakit, akkor az államra, és a szabályozásra mondhatjuk azt, hogy ott nem stimmel valami. Amennyiben szigorítanak a szabályzáson (ami meg is fog történni), akkor ez az egész „hisztéria” a feledés homályába merül. Addig is hajrá elektromos autózás!

Kép forrása: newmotion.com
elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.