Napjainkban a részvénypiacokon az egyik legforróbb téma az elektromos autózás. A Tesla minden szempontból dominálja ezt a szegmenst, viszont a nagyobb autómárkák járművei is kezdenek felzárkózni a Model-ekhez. A napokban egy, az Alibaba által támogatott vállalat került most a középpontba, mint Tesla rivális. Lássuk, hogyan is törne be a piacra az Xpeng Motors.

Az igen fiatal, még 2015-ben alapított Xpeng Motors kizárólag elektromos járművek gyártásával foglalkozik. Megalapulása óta két elektromos járművet tervezett, az egyik egy G3 nevű SUV, a másik pedig a nemrégiben gyártósorra került P7 névre hallgató négy ajtós sportszedán. A hírek alapján 2021-re már érkezik a vállalat harmadik nagy teljesítményű elektromos járműve.

Ami igazán Tesla riválissá teszi ezen gépeket, hogy áruk 21 és 32 ezer dollár körül mozog, tehát egy kategóriában a Tesla Model-ek alap verzióival. A felmérések szerint ez a közép/high-end szektor az, ami Kína autópiacának csaknem az 1/3-át tette ki az elmúlt évben, így az Xpeng ezt fogja megcélozni a további járműveivel.

Xpeng G3 SUV

Xpeng G3 SUV

Mivel relatív új cégről beszélünk, így az autók gyártása még hibrid módon, azaz társcégen keresztül történik. Az Xpeng-gel partneri kapcsolatban álló Haima Automobile éves szinten 150.000 jármű legyártására képes, így készül a vállalat első két modellje. A harmadik modell gyártása viszont már egy új, a cég által birtokolt gyárban kerül kivitelezésre, Zhaoqingben.

2019-ben a G3 volt az egyik legnépszerűbb elektromos jármű Kínában, mely az értékesítés alapján bekerült a Top3-ba az eladási listán. A vállalat felmérése szerint az önvezető funkció jelentősen megnövelte a keresletet, így a jövőben több hangsúlyt fognak az XPILOT-ra fektetni. Mivel a rendelők 50%-a olyan típust rendelt, melyek rendelkeznek XPILOT rendszerrel, így egyértelmű, hogy a vállalat ezzel szeretne majd kitűnni a tömegből.

Xpeng P7

Xpeng P7

Az új modell hatótáv szempontjából is a prémium kategóriába fog tartozni, feltöltésenként akár 700 km-t is meg tud majd tenni a tesztek alapján. A magas hatótáv Kínában igen fontos, mivel az ország töltőhálózata még nem annyira kiépített, mint az USA-ban, vagy Európában.

Az Xpeng értékesítései még csak most pörögnek fel, és ez látszik a bevételek alakulásán is. A 2015-ben alapított cég 2018-ban még alig termelt bevételt, a 2019-es árbevétele pedig 2,3 milliárd jüan volt, ami valamivel több, mint 100 milliárd forint. A jelenleg dúló elektromos autóláz közepette sok szakértő arra számít, hogy a kínai márkák, mint a Geely, vagy a BYD jelentős növekedést fognak produkálni az évben. Kíváncsian várjuk, hogy az Xpeng is ezt az utat követi-e majd.

Képek és információk forrása:
www.origo.hu
www.thainewsnet.com
www.autonews.gasgoo.com
elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.