A Renault és a Nissan még 1999-ben lépett közös szövetségre, és ez egészen jól működött egészen 2018-ig, amikor a cégek vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt letartóztatták Japánban. A Renault arra döntésre jutott első körben, hogy a jövőben szétválassza az üzletág belső égésű motoros és elektromos oldalát.
A Nissan a hírek szerint nem támogatja teljesen ezt a javaslatot, és elképzelhető, hogy ezzel megváltoztatja a szövetség jellegét. Hozzá kell tenni, hogy mikor a Nissan megvásárolta a Mitsubishi részvények többségét, a csoport rekord üzemi nyereséget ért el, és abban az évben több, mint 10 millió járművet értékesített világszerte.
Ezt követték Carlos Ghosn problémái a japán hatóságokkal, miután láthatóan alulértékelte az előző évtizedben kapott fizetését. Ghosn lemondott pozíciójáról, majd elmenekült Japánból, ezzel elkerülve a letartóztatást. A Szövetség azóta sem igazán tért magához, különösen miután kitört a járvány, amely számos tervét befolyásolta.
A Renault a hírek szerint a Nissan-ban jelenleg birtokolt 43 százalékos részesedését 15 százalékra kívánja csökkenteni. Ez láthatóan vita tárgya a két autógyártó között, viszont mindkét vállalat törekszik arra, hogy versenyképes maradhasson, miközben az iparág egyre inkább az elektromos járművek felé mozdul el.
Mindkét márka rendelkezik kiemelkedő EV szériákkal, mint például a Nissan Ariya, vagy a híres Renault ZOÉ. Valószínűleg, mivel a két cég közös platformokra építi járműveit, így a teljes elzárkózás kizárható a jövőképből. Mi csak azt reméljük, hogy a megoldás az elektromos járműveknek fog kedvezni.
Képek és információk forrása
www.insideevs.com
www.hooniverse.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →