Nagyon érdekes hírre lettünk figyelmesek a napokban. Azt már megszoktuk, hogy vannak negatív hangok az elektromos autózással, és a Teslával kapcsolatban. Sőt, az is egyre természetesebb, hogy ezen negatívumok után kijönnek a hivatalos adatok, és kiderül, hogy hiába volt a hírkeltés, továbbra is folyamatos a növekedés. Vagy a Tesla esetében még mindig uralják a piacot. Viszont a kínai vonal aranyat érhet a Tesla számára, és a befektetőik számára is.
A legújabb fejlemények
Arról már korábban írtunk, hogy a Tesla megvetette a lábát Kínában, és már el is kezdte építeni a szerényen éppen nem hangzó Gigafactory nevű gyárát. Az már szinte senkit sem lep meg, hogy várhatóan idén el is kezdődik az autógyártás, de vajon honnan kerülnek bele az akkumulátorok?
A Reuters hírügynökség szerint a Tesla egy előzetes megállapodást írt alá a kínai Tianjin Lishen nevű vállalattal, amelyben az akkumulátorok beszállítása szerepelne. Elon Musk-ék eddig kizárólagosan a japán Panasonic-kal dolgoztak együtt, ezért sokan vélhetik akár kacsának is ezt a hírt. Viszont a hír hitelességét támasztja alá, hogy Musk úr már tavaly év végén bejelentette, hogy szeretnék „diverzifikálni” a forrásiakat. Azaz nem kizárólag egy cégtől beszerezni, hanem többtől.
A kínai Lishen cég már eddig is nem kisebb nevű cégekkel dolgozott együtt, mint az Apple, a Samsung és a Hyundai. Mondhatni a sorból már csak a Tesla hiányzott.
Mit jelenhet ez számunkra?
Egyfelől amennyiben Teslát szeretnénk venni, akkor örömmel vehetjük, hogy az akkumulátorok tekintetében verseny indul, hogy ki szállítson nagyobb mértékben a cégnek. Ez magában hordozza a gyorsabb munkát, és azt, hogy egyre jobbak lesznek ezek az akkumulátorok.
Illetve ha a kínaiak és a Tesla ilyen szinten is összefog, akkor ott biztosan nagy dolgok fognak történni, ami befektetési szempontból csupa jóval kecsegtet.
Képek forrása:
electrek.co
mybroadband.co.za