Quantcast
A kínai modellek részesedése tovább növekszik Európában - Elektromos Autózás
Skip to main content

A Kínában gyártott modellek májusban a teljes európai EV-szegmens csaknem egy ötödét birtokolták, ami hatalmas ugrás az előző évhez képest.

A felmérések alapján az új autók regisztrációja májusban éves szinten 2,5%-kal, 1.000.000-ra csökkent, ami bár magasabb, mint két és három évvel ezelőtt, viszont továbbra is lassulás érezhető a szektorban havi szinten. 

A konnektorról tölthető elektromos autók szegmense szintén 226.000-re esett vissza, ami körülbelül 9,5%-os éves csökkenést jelent. A teljesen elektromos járművek értékesítése 11%-kal, a plug-in hibrideké 7%-kal esett vissza.

Ez főként amiatt történt, mivel az új elektromos autók árai túl magasak, miközben számos piacon korlátozták vagy megszüntették az ösztönzőket. A Kínából származó, megfizethetőbb modellek izgalmas lehetőséget jelentenének a piac növekedésének fenntartására, de az Európai Unió nem akarja saját autóipara rovására villamosítani piacát.

Ennek ellenére a Kínában gyártott, teljesen elektromos autók új regisztrációja éves szinten 25%-kal, csaknem 28.000 darabra nőtt, ami körülbelül 18,5%-os részesedést jelent az elektromos járművek szegmensében, szemben az egy évvel korábbi 13,2%-kal.

A 25%-os növekedés a 11%-os általános csökkenéshez képest azt mutatja, hogy Kína gyorsan terjeszkedik. 

A legtöbbet regisztrált modellek listáján két Kínában gyártott elektromos autó is megjelenik, méghozzá a Tesla Model 3 és a Volvo EX30.

Egy másik megdöbbentő tény, hogy az Európában helyben gyártott Tesla Model Y óriási, 46%-os csökkenést mutatott az előző évhez képest, míg az egész márka 37%-ot esett vissza. Várhatóan a kínai Model 3 a közeljövőben növekedni fog, mielőtt a magasabb tarifákat alkalmaznák.

Az év első felének egyik legnagyobb nyertese a Made-in-China Volvo EX30, melyet 2025-től kezdődően már Belgiumban is gyártani fognak. 

A kínai terjeszkedés ennek ellenére lassulni fog a szakértők szerint, ha az Unió bevezeti a magasabb vámokat. Természetesen számítanak arra is, hogy egyes kínai autók így is olcsóbbak lesznek mint európai társaik, ha nem kapjuk vissza az elektromos autókra vonatkozó ösztönzőket.

Kíváncsian várjuk, hogyan is reagálnak az európai gyártók a kínai fenyegetésre. 

Képek és információk forrása:
www.insideevs.com

Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával!
Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

 

elektromos-autozas.hu

elektromos-autozas.hu

További elektromos autós hírekért, információkért kövess minket a FACEBOOK és INSTAGRAM oldalon.