Kínáról sokszor halljuk, hogy mennyire élen vannak az e-mobility piacában. A keleti országban leginkább a BYD és a Geely kerül reflektorfénybe, de azért a NIO is termel becsülettel.
A NIO, amit Kína Tesla-jának is neveznek, a vártnál erőteljesebb ugrást produkált a harmadik negyedévben. 4799 elektromos járművet sikerült leszállítani, ami 35%-kal több, mint amit eredetileg terveztek. A teljesítmény 87%-a pedig egy modellnek, méghozzá az ötüléses ES6 prémium SUV-nak köszönhető.
A fejlődés egyértelműen látszik, hiszen 2019 autót adtak el szeptemberben, 1943-at augusztusban, és ehhez képest jóval kevesebbet, csak 837-et júliusban. Így összesen idén már több, mint 12 ezer NIO járműnek lett új gazdája. Az ES6 mellett a hétüléses ES8 SUV fogyott leginkább.
Még a második negyedévben visszaesésről jelentettek a kínai cégnél, viszont ez a két új modell (az ES8 2018. júniusában, az ES6 idén júniusban került piacra) új erőt adott a cégnek. Erre azért is volt szükség, mert sok SUV-t hívtak vissza az akkumulátortüzek miatt, ami miatt sok vezetőt vagy elbocsátottak, vagy saját maga lépett ki.
Eközben a kínai piac a nyár folyamán visszaesett, hiszen a támogatások már nem aktuálisak abban az országban