A tisztán elektromos hajtáslánc mellett egyes márkák elkezdtek kísérletezni a hidrogénhajtás lehetőségével. Bár a megoldás igen környezetbarát, mégis sokkal költségesebb, mint a tiszta elektromos áram használata. A Toyota, aki szinte már egyedüliként fejleszt hidrogénhajtású járműveket bejelentette, hogy továbbra is igen nagy lehetőséget lát a rendszerben.
A Toyota új vezérigazgatója, Koji Sato úgy véli, hogy a hidrogén jelenti a legzöldebb utat a jövőt tekintve. Míg a gyártók többsége elkötelezte magát az akkumulátoros elektromos járművek mellett, Sato úgy véli, hogy a hidrogén lesz a Toyota jövőjének gerince.
Az új vezérigazgató úgy nyilatkozott: „Szeretnénk biztosítani, hogy a hidrogén életképes megoldás maradjon. Szükségünk van egy termelési és szállítási ellátási láncra. Hacsak nem látunk fejlődést, nem számíthatunk az energiafelhasználás mennyiségi növekedésére.”
A Toyota egyetlen hidrogén járműve, a Mirai eddig vegyes sikert aratott. Az Egyesült Államokban a járművet kizárólag Kaliforniában árusítják, mivel más állam nem rendelkezik a szükséges üzemanyag-ellátási infrastruktúrával.
A 2020-ra átdolgozott második generációs Mirai piaci ára 50.595 dollárról indul, és hatótávolsága 402 mérföld, azaz 640 kilométer. A nagy hatótáv ellenére 2022-ben alig 2.000 Mirai kelt el az Egyesült Államokban.
Eközben a Toyota csak egy akkumulátoros elektromos járművet forgalmaz Amerikában, a bZ4X-et, mely szintén vegyesen teljesít a piacon. Szakértők szerint a cég jobban tenné, ha az előbbi szériára fókuszálna, mivel az értékesítés bőven elmarad az olyan sikeres márkáktól, mint például a Tesla.
Képek és információk forrása:
www.insideevs.com
www.pressroom.toyota.com
www.unsplash.com
Így profitálj az elektromos autók terjedéséből,
Osztrák állami garanciával! Vegye fel velünk a kapcsolatot →