Az elektromos autózás jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt évek alatt. Ma már az egyik legjobban fejlődő iparágnak számít a világon, amit bizonyít, hogy piaci értékük fenyegeti a dízel autókat is. A másik – még gyermekcipőben járó – alternatíva, a hidrogéncellás járművek, melyek szintén kezdenek népszerűek lenni a márkák körében. A Volkswagen viszont teljesen ellentétesen áll a dolgokhoz, és egyáltalán nem bízik a hidrogénhajtású járművekben.
A német kormány nemrégiben úgy döntött, hogy a hidrogénhajtású autók gyártását is beveszi a támogatási keretbe. Ez annyit jelent, hogy a márkákat szinte kötelezné a kormány, hogy megkezdjék saját hidrogéncellás járműveik fejlesztését, ezzel csökkentve a hagyományos autók okozta szennyezést. Bár a Hyundai már bebizonyította, hogy a technológia használható, mégis az infrastruktúra hiányában ők sem mernek radikális lépéseket tenni.
A Volkswagen viszont elkötelezte magát az e-mobilitás mellett és kérvényezte a kormányt, hogy ne hozzák meg ezt a döntést. A vállalat jelenleg a legnagyobb autókereskedő Németországban, illetve globálisan a második helyen áll a piaci részesedés szempontjából.
„A VDA ( Német Autóipari Szövetség ) egy fantáziavilágban él. Javaslata a személygépkocsik és teherautók tömeges mennyiségű hidrogén- és üzemanyag-felhasználására értelmetlen. Ezek az üzemanyag-rendszerek nem fogják megakadályozni az elektromos autók forradalmát. ” – nyilatkozott a vállalat szóvivője.
Korábban már szintén felszólalt a vállalat a bio üzemanyag ügyében, melyről később kiderült, hogy gyártása károsabb, mint a hagyományos járműveké.