Vitathatatlan tény, hogy Németország az egyik legerősebb gazdasággal rendelkezik Európában, de a világon is. Pont ezért is érdekes, hogy vajon ők hogyan vélekednek az elektromos autókról. Illetve, hogy mennyire szeretik és vásárolják meg az emberek ezeket az autómodelleket. Jöjjenek a meglepőnek nem nevezhető, de mindenképpen érdekes adatok!
Elöljáróban..
annyit el kell mondani, hogy világszinten folyamatosan növekszik az érdeklődés és a kereslet az elektromos és hibrid autók iránt. Korábban írtunk róla, hogy ez alól Magyarország sem kivétel, hiszen a tervek szerint nagyjából 3 ezer ilyen autót helyeznek majd forgalomba.
Kínában pedig épül az új Tesla gyár, amelyben már idén elindul a gyártás. Azért említettük ezt az országot, mert itt vették meg 2018-ban a legtöbb elektromos autót, több mint 1 milliót. Most hogy behatároltuk a számokat, nézzük meg mi a helyzet a németeknél!
A német adatok
Ahogy várható volt, már a tavalyi évben is jelentős forgalomnövekedést jegyeztek fel, és az idei évre is folyamatos növekedést várnak a szakértők. Ami pedig a konkrét számokat illeti, 2018-ban 36.062 új autót regisztráltak. Ez 44%-kal több, mint amennyit 2017-ben. További érdekesség, hogy még így is a teljes autóforgalom mintegy 1,05%-át teszi ki az elektromos autók megvétele, vagyis bőven van hova fejlődni, és véleményünk szerint fog is. Ezt egyrészt a növekedés mértékére alapozzuk, hiszen 0,75-ról sikerült 1,05%-ra ugrani.
Másfelől pedig azért, mert a német autógyártók is határozottan elkötelezték magukat az elektromos autók gyártása mellett, és persze a töltőállomások mellett is. Ezt mutatják azok az adatok is, amelyek szerint az elektromos autókból legtöbbet a Volkswagen értékesített, majd a Smart, és a 4. helyen pedig a BMW.
Ha a németek ilyen autókat gyártanak, akkor a német állampolgárok javarészt ezt fogják vásárolni. Szóval a német autóipar igyekszik az élre törni az elektromos autózásban is, ami rendkívül izgalmas kihívás. De azért az tudjuk, hogy ha ők valamit a fejükbe vesznek, akkor attól nem tágítanak.
Képek forrása:
autoweek.com
www.pexels.com