Az e-mobilitás lassan kéz a kézben jár az olyan innovatív megoldásokkal, mint az önvezetés. A legtöbben úgy gondolják, hogy a jövő mobilitását az alapozza meg, hogy mikor is lesznek képesek a járművek maguktól közlekedni. Lássuk is, hogy mik a jelenlegi jelöltek, mely márkák is rendelkeznek a legjobb önvezető gépekkel.
Jelenleg a legkifinomultabb rendszer amit a piacon kaphatunk maximum 3-as szintű önvezető technológiával rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a jármű képes (majdnem mindenhol) közlekedni, sávot váltani és sebességet tartani, de még szükséges, hogy a vezető kézben legyen. Jelenleg a Tesla rendelkezik ezzel a rendszerrel, melyről temérdek videó kering a neten azzal kapcsolatban, hogy mennyire praktikus. A legtöbb szakértő így foglalta össze ezt az önvezető rendszert: Olyan, mint egy friss jogsis sofőr.
Viszont maga a vezérigazgató, Elon Musk hívta fel az emberek figyelmét, hogy NE úgy tekintsenek a gépeire, mint hibátlan önvezető járművekre. Tehát ha lehet, ne aludjunk a Tesla volánja mögött, még ha az önvezető módban is van.

A sofőr alszik, míg a Tesla vezet az országúton
Viszont van élet a Tesla-n túl is az önvezető járművek terén. Az egyik két nagy Tesla rivális, a Lucid Air és az Xpeng például egy teljesen más önvezető rendszert épít járműveibe. Míg a Model S,X,3 és Y kamerák segítségével közlekedik, addig az említett két másik márka a LIDAR technológiáját használja fel. Sok szakértő szerint ez kifinomultabb, mivel radar technológiát használ a terep felmérése során.
Az önvezető rendszerek témájában megkerülhetetlen a Google egyik vállalata, a Waymo. A cég önvezető rendszere – elmondásuk szerint – a lehető legbiztonságosabb technológia, ami a piacra fog kerülni. A Tesla és a Waymo közt viszont igen nagy nézeteltérés alakult ki a rendszerek miatt.
Végül egy új versenyző is befutott a napokban, méghozzá a Cadillac első tisztán elektromos járműve, a Lyriq, melyet úgy reklámoz a vállalat, hogy: „érintésmentes vezetést biztosít”. Persze egyrészt ez azért igaz, mert a járműben a teljes kezelőfelület érintőképernyővel működik, viszont a Cadillac egy új vezetési rendszert is párosít, mely Super Cruise hands-free driver assistance néven fut.

Cadillac Lyriq
Összességében az önvezető járművek már csak egy lépésre vannak tőlünk. A technológia rohamos fejlődése egyszer oda juttat minket, hogy ténylegesen Tesla robot taxi-k fognak üzemelni Pesten. Addig is viszont mindenki figyeljen oda az utakon, még ha épp egy Tesla vezet is „helyette”.